حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کارمند سابق سامسونگ به انتقال دانش ساخت تراشه به چین متهم شد

نوشته

10 ماه قبل | یک دیدگاه | سامسونگ

دنیای تجارت بی‌رحم است، مثل دنیاهای دیگر! هر چند برخی موارد قابل پیگیری است اما خیلی دیگر از آن‌ها حداقل به صورت قانونی قابلیت پیگیری ندارند. در راستای آن‌هایی که قابل پیگیری هستند، به تازگی کارمند سابق سامسونگ به انتقال دانش ساخت تراشه به چین متهم شد.

اتهام کارمند سابق سامسونگ = انتقال دانش ساخت تراشه به چین

گزارش شده که کره‌جنوبی یک کارمند سابق سامسونگ الکترونیکس را به اتهام افشای اطلاعات محرمانه از سامسونگ به چین متهم کرده است. گفته می‌شود کارمند سابق، فناوری مربوط به تراشه نیمه‌هادی سامسونگ را دزدیده و سعی کرده یک کارخانه تولید تراشه در چین بسازد.

این کارمند قبلاً برای SK Hynix، یکی دیگر از شرکت‌های تولید تراشه در کره‌جنوبی، به عنوان معاون کار می‌کرد. دادستان‌های کره‌جنوبی گفتند که این کارمند به طور غیرقانونی اطلاعات محرمانه سامسونگ را به دست آورده، یک شرکت تولید تراشه های نیمه هادی راه اندازی کرده و سعی کرده یک کارخانه تولید تراشه در Xian چین بین سال های 2018 تا 2019 بسازد. این کارخانه در نزدیکی کارخانه سامسونگ در Xian بوده و فقط 1.5 کیلومتر با آن فاصله دارد.

کیفرخواست صادر شده، اما تاریخ محاکمه هنوز مشخص نیست. متهم به مدت 28 سال برای شرکت‌های ساخت نیمه هادی کره‌جنوبی کار می‌کرده است. با این حال، تلاش وی برای ساخت کارخانه تراشه به دلیل مسائل مالی شکست خورد. دادستان های کره‌جنوبی همچنین شش نفر دیگر را به اتهام دست داشتن در این جاسوسی متهم کرده اند.

گزارش شده است که سامسونگ به دلیل این درز اطلاعات با حداقل 30 میلیارد وان (حدود 23 میلیون دلار) ضرر مواجه شده است. بر اساس گزارش رویترز، سامسونگ الکترونیکس و SK Hynix از اظهار نظر در مورد این موضوع خودداری کردند.

شما درباره این اتفاق چطور فکر می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mydroid

نیمه رسانا. فارسی را پاس بدارید.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)