حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

یک قابلیت جالب iOS 17 برای کاهش خستگی چشم

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل

زمانی که موبایل خود را نزدیک به چشم‌تان می‌گیرید، می‌تواند منجر به مشکلات متعددی از جمله خستگی چشم و نزدیک بینی شود. اپل ویژگی جدیدی به نام «فاصله صفحه» یا “Screen Distance” را در iOS 17 و iPadOS 17 ارائه خواهد کرد که می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند. طبیعتا با سیستم Face ID این کار خیلی هم از نظر فنی دشوار نیست اما ایده آن به تازگی ارائه شده است.

قابلیت iOS 17 برای کاهش خستگی چشم

همانطور که گفتیم، این ویژگی از دوربین TrueDepth مجموعه تشخیص چهره سه‌بعدی یا Face ID استفاده می‌کند. اندازه گیری فاصله بین چشمان شما و دستگاه انجام می‌شود و اگر دستگاه خود را برای مدت طولانی خیلی نزدیک نگه دارید به شما هشدار می دهد. هشدار این قابلیت چیزی شبیه به این تصویر است:

قابلیت Screen Distance در iOS 17

قابلیت Screen Distance در iOS 17

ویژگی Screen Distance در آی‌اواس ۱۷ برای کمک به کاهش فشار چشم و خطر نزدیک بینی طراحی شده است. هنگامی که دستگاه خود را خیلی نزدیک نگه می دارید، چشمان شما باید برای “واضح‌کردن تصویر” یا اصطلاحا “فوکس‌کردن” بیشتر کار کنند، که می تواند منجر به خستگی چشم شود. در دراز مدت، این می تواند خطر ابتلا به نزدیک بینی را نیز افزایش دهد.

آموزش فعال سازی Screen Distance در iOS 17

استفاده از ویژگی Screen Distance آسان است. برای روشن کردن آن به مسیر زیر بروید:

۱- Settings

۲- Screen Time

۳- Screen Distance

هنگامی که آن را روشن کنید، اگر دستگاه خود را بیش از ۲۰ دقیقه نزدیکتر از حدود ۳۰ سانتی متری صورت خود نگه دارید، هشداری خواهید دید. ویژگی Screen Distance یک راه مفید برای محافظت از چشمان شما در برابر فشار است. اگر زمان زیادی را صرف تماشای صفحه نمایش می کنید، توصیه می کنم آن را روشن کنید.

نظر شما درباره این قابلیت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)