حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مارک زاکربرگ می‌گوید هدست اپل ویژن پرو هیچ “راه‌حل جادویی” ندارد

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، چهره ها، واقعیت ترکیبی

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، امروز در یک جلسه با کارمندان شرکت، نظر خود درباره هدست ویژن پرو اپل را ابراز کرد. زاکربرگ بیان می‌کند Vision Pro هیچ “راه‌حل جادویی” ندارد که متا به آن فکر نکرده باشد و همچنین “هفت برابر بیشتر” از هدست Quest 3 که اخیراً معرفی شده است، قیمت دارد.

نظر مارک زاکربرگ درباره هدست اپل ویژن پرو

زاکربرگ بیان می‌کند که رونمایی اپل «واقعاً تفاوت در ارزش‌ها و چشم‌اندازی که دو شرکت اپل و متا ارائه می‌کنند را نشان می‌دهد» و خاطرنشان کرد که هدف متا ارائه محصولاتی است که «در دسترس و مقرون‌به‌صرفه برای همه باشد». لازم‌به‌ذکر است که Vision Pro با قیمت 3499 دلار، Quest 3 با قیمت 499 دلار و Quest Pro با قیمت 999 دلار ارائه خواهد شد.

به‌گفته‌ی زاکربرگ، هدف متا از متاورس «اساساً مسائل اجتماعی» است، درحالی‌که به‌نظر زاکربرگ، Vision Pro منزوی‌تر است. او اعتراف کرد که رویکرد اپل «می‌تواند چشم‌انداز آینده محاسباتی باشد»، اما «آن چیزی نیست که من می‌خواهم».

مارک زاکربرگ در مصاحبه با The Verge بیان می‌کند:

«اپل بالاخره هدست خود را معرفی کرد، بنابراین می‌خواهم یک لحظه در مورد آن صحبت کنم. من واقعاً کنجکاو بودم ببینم قرار است چه چیزی معرفی کنند و بدیهی است که من هنوز آن را ندیده‌ام، بنابراین با کار کردن با آن و اینکه ببینیم چه اتفاقی می‌افتد و مردم چگونه از آن استفاده می‌کنند، اطلاعات بیشتری نصیبم خواهد شد.

     با توجه به آنچه در ابتدا دیده‌ام، می‌توانم بگویم خبر خوب این است که هیچ نوع راه‌حل جادویی برای هیچ یک از محدودیت‌های قوانین و فیزیک که تیم‌های ما قبلاً کاوش کرده و به آن فکر کرده‌اند، وجود ندارد. آن‌ها با یک صفحه‌نمایش با وضوح بالاتر شروع کرده‌اند و بین آن و تمام فناوری‌هایی که برای تغذیه آن در آنجا قرار دادند، هزینه آن هفت برابر بیشتر است و اکنون آن‌قدر انرژی نیاز دارد که برای استفاده از آن به یک باتری و یک سیم وصل‌شده به آن نیاز دارید. آن‌ها این مبادله طراحی را انجام دادند و ممکن است برای اهدافی که دنبال می‌کنند، منطقی باشد.

     اما نگاه کنید، من فکر می‌کنم که هدست آن‌ها واقعاً تفاوت در ارزش‌ها و چشم‌اندازی را که شرکت‌های ما به این موضوع ارائه می‌کنند، به‌گونه‌ای که فکر می‌کنم واقعاً مهم است، نشان می‌دهد. ما نوآوری می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که محصولات ما تا حد امکان در دسترس و مقرون‌به‌صرفه برای همه هستند و این بخش اصلی کاری است که انجام می‌دهیم. ما همچنین تاکنون ده‌ها میلیون کوئست فروخته‌ایم.

     مهم‌تر از آن، دیدگاه ما برای فراجهان و حضور اساساً اجتماعی است. این در مورد مردم است که به روش‌های جدید تعامل می‌کنند و به روش‌های جدید احساس نزدیکی می‌کنند. دستگاه ما نیز در مورد فعال بودن و انجام کارها است. در مقابل، هر دمویی که آن‌ها نشان دادند شخصی بوده که خودش روی یک مبل نشسته است. منظورم این است که این می‌تواند چشم‌انداز آینده محاسباتی باشد، اما این چیزی نیست که من می‌خواهم. یک تفاوت فلسفی واقعی ازنظر نحوه برخورد ما با این موضوع وجود دارد و دیدن آنچه که آن‌ها در آنجا ارائه می‌دهند و اینکه چگونه قرار است رقابت کنند، من را بیشتر هیجان‌زده کرد و از بسیاری جهات خوش‌بین شدم که کاری که ما انجام می‌دهیم، مهم است و موفق می‌شود. اما این یک رقابت سرگرم‌کننده خواهد بود.»

نظر مارک زاکربرگ درباره هدست اپل ویژن پرو

نظر مارک زاکربرگ درباره هدست اپل ویژن پرو

تنها چند روز قبل از WWDC، متا پیش‌نمایش Quest 3، نسل بعدی هدست واقعیت ترکیبی خود را ارائه کرد. این هدست که اواخر امسال عرضه می‌شود، دارای طراحی 40 درصد باریک‌تر و راحت‌تر، صفحه‌نمایش با وضوح بالاتر و تا دو برابر عملکرد گرافیکی بهتر نسبت‌به Quest 2 است. قیمت این هدست با 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی از 499 دلار آغاز می‌شود.

دیدگاه شما پیرامون نظر مارک زاکربرگ درباره هدست اپل ویژن پرو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی