حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ساخت کانال واتس اپ ممکن شد

نوشته

9 ماه قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، پیام رسان

پس از اینکه متا قابلیت کانال اینستاگرام را ارائه کرد، درباره اضافه شدن قابلیت کانال به Whatsapp هم گزارش‌هایی داشتیم. به تازگی و رسما ساخت کانال واتس اپ ممکن شده است. البته باید بدانید که هنوز همه کاربران به آن دسترسی ندارند و فعلا در کلمبیا و سنگاپور قابل استفاده است.

کانال واتس اپ

در واتس‌اپ، پیام کانال‌ها در تب جدیدی به نام به‌روزرسانی‌ها یا “Updates” نمایش داده می‌شوند. این متفاوت با رویکرد متا در اینستاگرام است، جایی که کانال در بخش دایرکت‌ها قابل دسترسی هستند.

در واتس‌اپ، متا بر روی تسهیل کانال‌ها برای استفاده توسط نهادهایی مانند سازمان‌های غیردولتی، مؤسسات تحقیقاتی پزشکی، و نهادهای راستی‌آزمایی، در مقابل ایجادکنندگان فردی تمرکز دارد.

متا گفت که ادمین کانال‌های واتس‌اپ‌ی می توانند متن، عکس، ویدئو، استیکر و نظرسنجی را در این کانال ها ارسال کنند. قابل ذکر است، این مکالمات یک طرفه هستند، بنابراین کاربران نمی توانند به آن پیام ها پاسخ دهند.

به نظر می‌رسد که واتس‌اپ تا اینجای کانال‌ها را از تلگرام الهام گرفته و هنوز بخش کامنت‌های آن باقی مانده‌است!

در حالی که کاربران می توانند از طریق لینک دعوت به کانال ها بپیوندند، واتس اپ همچنین در حال ساخت دایرکتوری برای یافتن کانال های مختلف برای سرگرمی ها، تیم های ورزشی و مقامات محلی است. این شرکت گفت که ابزارهایی را برای ادمین ها معرفی خواهد کرد تا قابلیت پیدا شدن عمومی کانال های خود را غیرفعال کنند.

مارک زاکربرگ در بیانیه‌ای گفت:

“امروز ما قابلیت کانال واتس‌اپ را معرفی می‌کنیم، راهی خصوصی برای دنبال کردن افراد و سازمان‌هایی که برای شما مهم هستند، همینجا در واتس اپ. ما از سنگاپور و کلمبیا شروع می کنیم، اما اواخر امسال برای همه عرضه می شود. ما در حال ساخت کانال هایی هستیم تا خصوصی ترین راه برای برقراری ارتباط باشد. به‌عنوان مدیر کانال، شماره تلفن شما به دنبال‌کنندگان نشان داده نمی‌شود، و دنبال کردن یک کانال، شماره شما را به ادمین یا دیگرانی که کانال را دنبال می‌کنند نشان نمی‌دهد.”

پیام کانال‌های واتس‌اپ دائمی نیست و پس از ۳۰ روز پاک می‌شود

وی افزود:

پیام‌های ارسال شده در کانال‌ها پس از 30 روز حذف می‌شوند و شرکت هیچ سابقه‌ای از آن‌ها را حفظ نخواهد کرد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید کانال‌های واتس‌اپ بتوانند به محبوبیت کانال‌های تلگرامی دست پیدا کنند؟!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)