حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت کانال اینستاگرام رسما معرفی شد: کپی از کانال تلگرام

بدون شک یکی از محبوب‌ترین قابلیت‌های تلگرام را باید “کانال” دانست. بستری برای انتشار محتوا که تقریبا کاربری این پلتفرم را از پیام‌رسان به شبکه‌اجتماعی تغییر داده است. حال یک شبکه اجتماعی محبوب، این قابلیت را می‌خواهد به خود اضافه کند. قابلیت کانال اینستاگرام رسما معرفی شده و جدیدترین کپی متا از رقبا محسوب می‌شود.

کانال اینستاگرام چیست؟

مدیر عامل متا، مارک زاکربرگ این قابلیت را با استفاده از خود آن معرفی کرد. در حقیقت وی خبر اضافه شده قابلیت Instagram Channel را در کانال رسمی متا در اینستاگرام رونمایی نمود. توجه داشته باشید که قابلیت جدید اینستاگرام فعلا فقط روی تلفن همراه در دسترس است، بنابراین برای دیدن کانال زاکربرگ باید از تلفن خود استفاده کنید.

شاید بپرسید قابلیت جدید اینستاگرام یعنی کانال، چیست؟ همانند آن چیزی که در تلگرام دیدیم، سازندگان کانال می‌توانند پیام‌ها و به‌روزرسانی‌ها را برای دسته وسیعی از دنبال‌کنندگانی که کانال را دنبال می‌کنند، منتشر کنند. همانند Telegram، دنبال‌کنندگان نمی‌توانند در کانال‌ها پست بگذارند، اگرچه می‌توانند به پست‌ها واکنش نشان دهند و در نظرسنجی‌ها رای دهند.

مثلا کانال زاکربرگ، به نام Meta Channel 📢 (بله، با ایموجی)، مکانی خواهد بود که او «اخبار و به‌روزرسانی‌ها را در مورد تمام محصولات و فناوری‌هایی که در متا می‌سازند» به اشتراک می‌گذارد. او می‌گوید از این به بعد که اخبار را ابتدا در Meta Channel به اشتراک می‌گذارد. که اگر از من بپرسید، یک حرکت حیله‌انگیز است تا مردم آن را دنبال کنند!

کانال اینستاگرام

کانال اینستاگرام

زاکربرگ می‌گوید در ادامه، کانال‌ها از همکاری‌هایی با حضور مهمان و موارد دیگر پشتیبانی خواهند کرد. کانال‌ها فقط برای شروع در اینستاگرام در دسترس هستند، اما در ماه‌های آینده به مسنجر و فیس‌بوک خواهند آمد.

در حال حاضر این ویژگی با گروهی منتخب از سازندگان محتوا در حال آزمایش است که فعالیت در کانال‌های خود را آغاز کرده‌اند. متا یک لیست انتظار برای این ویژگی دارد، اما می گوید که در حال حاضر پر شده است.

چطور می‌توان در اینستاگرام کانال ساخت؟

اگر دسترسی ایجاد کانال اینستاگرام داشته باشید، می‌توانید یک کانال را از بخش دایرکت خود ایجاد نمایید. در حقیقت کانال‌ها در بخش دایرکت قابل روئت هستند. همچنین به زودی می‌توانید لینک کانال را به پروفایل خود پین کنید تا عضویت دیگران در آن را آسان‌تر کنید. کانال ها می توانند برای همه دنبال کنندگان شما باز باشند، اما می توانید آنها را منحصر به مشترکین پولی کنید.

قابلیت تازه اینستاگرام می‌توانند ابزار بسیار مفیدی برای سازندگان محتوا باشند تا به‌روزرسانی‌ها را با کاربران خود به اشتراک بگذارند. با توجه به عدم اطمینان عمومی در مورد آنچه در توییتر اتفاق می افتد، داشتن یک روش ارتباطی جدید مبتنی بر متن که به راحتی برای مخاطبان اینستاگرام قابل دسترسی است، می تواند برای تولیدکنندگان محتوا تسکین دهنده باشد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که Instagram Channel می تواند موفق باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

اینستاگرام چیه؟ تلگرام چیه؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)