حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طراحی شیائومی 14 پرو با چهار لبه خمیده و حاشیه نمایشگر فوق‌باریک به این صورت خواهد بود

نوشته

9 ماه قبل | بدون دیدگاه | رندر، شیائومی

همان‌طور که امروز توسط افشاگر معروف Ice Universe فاش شده است، پرچمدار آینده شیائومی 14 پرو قرار است تغییرات قابل‌توجهی در طراحی ایجاد کند. با توجه به رندر به‌اشتراک‌گذاشته‌شده در حساب توییتری وی، بخش جلوی دستگاه دارای نمایشگر چهار لبه خمیده با حاشیه نمایشگر فوق‌باریک خواهد بود.

طراحی شیائومی 14 پرو

انتظار می‌رود شیائومی 14 پرو با حاشیه‌های بسیار باریکی که در اطراف نمایشگر تقریباً یکسان هستند، به یک جلوه «تمام صفحه» خیره‌کننده دست یابد. درحقیقت، گفته می‌شود شیائومی 14 پرو با چنین حاشیه نمایشگری، آیفون 15 پرو مکسی است که از صفحه‌نمایش چهار لبه خمیده بهره می‌برد.

پیش از این نیز، گفته می‌شد که نسل آینده گوشی پرچمدار پیشرفته شیائومی طراحی Xiaomi 11 با چهار لبه خمیده را تداعی خواهد کرد.

ازنظر عملکردی، با توجه به اینکه سری پرچمداران شیائومی هرساله از آخرین نسل پردازنده کوالکام اسنپدراگون استفاده می‌کنند، طبیعی است که شیائومی 14 پرو به نسل سوم سری اسنپدراگون 8 مجهز شود و حتی ممکن است اولین گوشی هوشمند با چنین تراشه‌ای باشد.

این تراشه با بهره‌گیری از فرآیند 4 نانومتری TSMC، مشابه نسل قبلی خود، بهبود عملکرد قابل‌توجهی را ارائه می‌دهد. با هسته اصلی Cortex X4 تا فرکانس CPU 3.72 گیگاهرتز، هسته عملکردی Cortex A715 و هسته کارآمدی Cortex A515، درکنار پردازنده گرافیکی Adreno 750.

طراحی شیائومی 14 پرو

طراحی شیائومی 14 پرو

تست Geekbench 6 امتیاز تک‌هسته‌ای 2563 امتیاز و امتیاز چندهسته‌ای 7256 را برای تراشه آینده کوالکام نشان می‌دهد. این نشان‌دهنده بهبود 30 درصدی نسبت‌به چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 است و حتی از تراشه A16 اپل که امتیاز 6275 را به‌دست آورده بود، پیشی می‌گیرد.

ازنظر ظرفیت باتری، شایعه شده است که Xiaomi 14 Pro دارای یک باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپرساعتی خواهد بود. همچنین انتظار می‌رود این دستگاه از شارژ سریع بی‌سیم 50 واتی نیز پشتیبانی کند. نکته قابل‌توجه اینکه، شیائومی درحال‌حاضر بر روی دو مدل از گوشی Xiaomi 14 Pro کار می‌کند؛ یکی با نمایشگر چهار لبه خمیده و شارژ سیمی 90 واتی و دیگری با نمایشگر تخت با همان حاشیه صفحه باریک و پشتیبانی از شارژ 120 واتی.

شیائومی 14 پرو با ماژول‌های دوربین ارتقایافته، ازجمله دوربین‌های با لنز WLG عرضه می‌شود. انتظار می‌رود شیائومی 14 پرو در اواخر سال جاری میلادی به‌صورت رسمی معرفی و عرضه شود.

نظر شما درباره طراحی شیائومی 14 پرو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی