حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون 15 پرو مکس با همان سنسور دوربین و نمایشگر نسل پیشین خود معرفی خواهد شد

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

پیش از این گفته می‌شد که اپل به‌روزرسانی‌های انحصاری بیشتری را برای آیفون 15 پرو مکس ارائه می‌کند، اما این بدان معنا نیست که قصد دارد تمام اجزای پرچمدار آینده خود را با سخت‌افزار جدیدتر تغییر دهد. طبق یک شایعه، گفته می‌شود iPhone 15 Pro Max که اواخر تابستان امسال معرفی خواهد شد، نمایشگر و سنسور دوربین اصلی مشابه نسخه قبلی خود یعنی آیفون 14 پرو مکس را حفظ خواهد کرد.

سنسور دوربین و نمایشگر یکسان آیفون 15 پرو مکس

با شروع از دوربین، افشاگر Revegnus در توییتر بیان کرده است که آیفون 15 پرو مکس با همان سنسور اصلی آیفون 14 پرو مکس معرفی خواهد شد. شایعه‌ای که قبلاً منتشر شده بود، بیان می‌کرد که اپل Sony Exmor IMX903 را برای پرچمدار 6.7 اینچی آینده خود استفاده خواهد کرد، اما به‌نظر می‌رسد که این ارتقا برای آیفون 16 پرو مکس در سال 2024 محفوظ خواهد بود. درعوض، برای دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، شایعه شده که این شرکت کماکان به IMX803 پایبند است.

برخی ممکن است این را راهی برای کاهش هزینه قطعات آیفون 15 پرو مکس تلقی کنند، اما افزودن یک دوربین متفاوت تنها نیمی از ماجرا است، زیرا پر سمت دیگر، کیفیت تصویر به نرم‌افزار نیز بستگی دارد. ممکن است اپل نرم‌افزار را بهبود بخشد و سخت‌افزار مشابهی را حفظ کند؛ رویه‌ای که تقریباً تمامی تولیدکنندگان به آن پایبند هستند و کمتر شرکتی است که هر سال سخت‌افزار خود را بهبود بخشد؛ حداقل در بخش‌های دیگر غیر از تراشه.

سنسور دوربین و نمایشگر یکسان آیفون 15 پرو مکس

سنسور دوربین و نمایشگر یکسان آیفون 15 پرو مکس

در مرحله بعد، نمایشگر را داریم، با اطلاعاتی که ادعا می‌کند آیفون 15 پرو مکس با همان پنل M12 نسل قبلی خود معرفی خواهد شد. برای کسانی که نمی‌دانند، “M12” به مجموعه‌ای از مواد نمایشگر مورداستفاده برای ساخت چنین پانل‌هایی اشاره دارد که به آن ویژگی‌های منحصربه‌فردی می‌دهد. با اشاره به نکته قبلی، انجام ارتقاء سالانه چندان منطقی به‌نظر نمی‌رسد. برای یادآوری، آیفون 14 پرو مکس پیش از این نیز توسط DisplayMate به‌عنوان بهترین نمایشگر گوشی هوشمند رتبه‌بندی شده بود و در این بخش نیز نیازی به ارتقا به‌صورت سالیانه حس نمی‌شود.

با توجه به اینکه آیفون 14 پرو مکس از قبل از نمایشگر توانمندی برخوردار است، ارتقاء آن بی‌معنی خواهد بود. ارتقای انحصاری آیفون 15 پرو شامل تراشه A17 Bionic است که در موارد متعدد گزارش شده که در فرآیند 3 نانومتری TSMC به تولید انبوه می‌رسد. علاوه‌بر این، ارتقاء رم 8 گیگابایتی LPDDR5 نسبت‌به رم 6 گیگابایتی موجود در آیفون 14 پرو مکس افزایش قابل‌توجهی خواهد داشت و به کاربران این امکان را می‌دهد که برنامه‌های بیشتری را پشت سر هم باز کنند و برنامه‌های جدیدتر همچنین در پس‌زمینه نیز اجرا شوند.

درنهایت، یکی از بزرگ‌ترین به‌روزرسانی‌هایی که در اواخر امسال انتظار می‌رود، لنز زوم پریسکوپی است، بنابراین بخش عمده‌ای از تمرکز اپل روی آن معطوف خواهد شد.

نظر شما درباره سنسور دوربین و نمایشگر یکسان آیفون 15 پرو مکس نسبت‌به نسل قبلی خود چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی