حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کمپانی نورالینک ایلان ماسک تأییدیه FDA را برای شروع آزمایشات انسانی دریافت کرد

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | اخبار، فناوری‌های نوین

کمپانی نورالینک ایلان ماسک تاییدیه سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) را برای شروع انجام آزمایشات انسانی دریافت کرده است. این شرکت قبلا آزمایشات خود را بر روی برخی حیوانات، مانند میمون ها، انجام می‌داد. اکنون، Neuralink در حال حرکت به سمت آزمایشات انسانی است. این شرکت هنوز زمان و مکان انجام آزمایشات را اعلام نکرده؛ و همچنین نمی‌دانیم که چه کسانی واجد شرایط شرکت در این آزمایش های کاشت تراشه مغزی خواهند بود. با این حال، تایید FDA یک نقطه عطف مهم برای Neuralink است.

کمپانی نیورالینک ایلان ماسک آزمایشات انسانی کاشت تراشه های مغزی را شروع خواهد کرد 

تاییدیه سازمان غذا و دارو آمریکا، نیورالینک را یک قدم به هدف خود برای توسعه یک BCI، نزدیکتر می‌کند که می تواند برای درمان انواع اختلالات عصبی استفاده شود. Neuralink یک شرکت نوروتکنولوژی است که تراشه های قابل کاشت در مغز را توسعه می‌دهد. این شرکت در سال 2016 توسط ایلان ماسک و تیمی از دانشمندان و مهندسان تاسیس شد. هدف Neuralink ایجاد یک BCI است که می تواند برای درمان انواع اختلالات عصبی استفاده شود. این شرکت همچنین علاقه خود را به توسعه BCI هایی که می توانند برای تقویت شناخت و عملکرد انسان مورد استفاده قرار گیرند، ابراز کرده است.

در یک گام بزرگ رو به جلو، Neuralink از FDA چراغ سبز شروع آزمایشات انسانی را دریافت کرده است. این موضوع، نتیجه همکاری نزدیک نیورالینک با سازمان غذا و دارو آمریکا است. ایلان ماسک در ماه دسامبر گفت که Neuralink قادر خواهد بود اولین تراشه مغزی خود را در شش ماه آینده در مغز انسان قرار دهد. تاییدیه FDA، مطابق با پیش بینی ایلان ماسک است. Neuralink در ماه دسامبر، تراشه های مغزی را که در مغز میمون‌ ها و خوک‌ ها کاشته شده بود  را به نمایش گذاشت. این کمپانی ادعا کرد که این تراشه ها را می توان برای بازگرداندن بینایی یا عملکرد حرکتی در افراد نابینا یا فلج استفاده کرد.

نیورالینک قبلا برای دریافت تاییدیه FDA درخواست داده بود. اما درخواست این شرکت به دلیل نگرانی های ایمنی موجود، رد شده بود. این شرکت از آن زمان تاکنون پیشرفت قابل توجهی داشته است و تأییدیه اخیر نشانه ای از این کار سخت است. همچنین، این کمپانی تنها شرکتی است که تا به امروز موفق به دریافت تایید نهایی FDA برای آزمایشات انسانی تراشه های مغزی شده است.

به نظر می‌رسد که نیورالینک هنوز برنامه ای برای جذب شرکت کنندگان در آزمایش های انسانی ندارد. اما به نظر می رسد این شرکت مشتاق است که فناوری خود را در آینده، در دسترس طیف گسترده ای از افراد قرار دهد. فناوری BCI برای چندین دهه توسط دانشمندان مورد مطالعه قرار گرفته است. چندین شرکت سیستم های امیدوار کننده ای را توسعه داده اند. اما هیچکدام تا قبل از Neuralink تاییدیه FDA را دریافت نکرده اند.

فناوری BCI چیست و چگونه کار می‌کند؟

در ابتدا BCI Neuralink به یک جراحی تهاجمی بر روی مغر نیاز دارد. سپس سیستمی به نام Link در مغز بیمار کاشته می شود. Link یک دستگاه دایره ای کوچک است که سیگنال های عصبی را پردازش و ترجمه می کند. پس از کاشت این دستگاه، رشته های نخ مانند و انعطاف پذیر وارد مغز خواهند شد. این رشته ها همان هایی هستند که سیگنال های عصبی را شناسایی کرده و به Link ارسال می‌کنند. Link آنها را پردازش و به دستورات ترجمه می‌کند.

به گفته ایلان ماسک امکان بارگیری توانایی مغز انسان در ربات های انسان نما وجود دارد

 

همان طور که Gizchina اشاره می‌کند، فناوری BCI کمپانی Neuralink این پتانسیل را دارد که شیوه تعامل ما با جهان را متحول کند. این فناوری می‌تواند به افراد دارای معلولیت اجازه دهد تا تحرک و استقلال خود را بازیابند و حتی می‌تواند برای ایجاد اشکال جدید سرگرمی و ارتباط استفاده شود.

نظر شما درباره کمپانی نیورالینک ایلان ماسک چیست؟ آیا پیشرفت تراشه های مغزی و شروع انجام آزمایشات انسانی، نگران کننده نیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی