بازار ساعتهای هوشمند سال ۲۰۲۳ را خیلی خوب آغاز نکرده است. بر اساس گزارش Counterpoint Reaserch شاهد کاهش فروش ساعتهای هوشمند در چارک اول سال ۲۰۲۳ هستیم.
فروش جهانی ساعتهای هوشمند در ماههای ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ (تقریبا معادل زمستان ۱۴۰۱) حدود ۱.۵ درصد کاهش یافت. این دومین سه ماهه متوالی افت در این دسته را نشان میدهد.
طبق گزارش Counterpoint Reaserch، بازیگران بزرگی مانند اپل، سامسونگ و هواوی همگی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ افت فروش را مشاهده کردند که ناشی از تقاضای کمتر برای محصولات فناوری در شرایط دشوار اقتصادی بود.
بازار هند به عنوان تنها نقطه درخشان در بازار ساعت های هوشمند با رشد ۱۲۱ درصدی سال به سال رکورد زده است. این رشد ناشی از تقاضای زیاد برای ساعت های هوشمند اقتصادی است.
موسسه کانترپوینت تخمین میزند که ساعتهای هوشمند اقتصادی که از سیستمعامل اختصاصی استفاده نمیکنند، حدود 34 درصد از کل فروش ساعتهای هوشمند را تشکیل میدهند. تخمین زده می شود که 40 درصد از تمام ساعت های هوشمند عرضه شده در هند در سه ماهه اول، قیمتی کمتر از معادل 25 دلار داشتند.
اپل با ۲۶ درصد سهم بازار همچنان برترین برند ساعتهای هوشمند باقی مانده در حالی که برند هندی فایر بولت با ۹ درصد از بازار در جایگاه دوم و همرده با سامسونگ قرار گرفته است.
سامسونگ پس از کاهش ۱۵ درصدی فروش جهانی ساعتهای هوشمندش نسبت به سال گذشته در جایگاه سوم قرار گرفت.
گزارش مبتنی بر موقعیت جغرافیایی میگوید که هند ۲۷ درصد از کل فروش ساعت هوشمند را به خود اختصاص داده است، پس از آن آمریکای شمالی با ۲۶ درصد و چین با ۱۸ درصد قرار دارند که به ترتیب شاهد کاهش شدید ۹ و ۲۸ درصدی بودهاند.
شما در فکر خرید ساعت هوشمند هستید؟ در چه رده قیمتی؟