حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قدرتمندترین نسخه اسنپدراگون 8 نسل 2 به‌زودی از انحصار سامسونگ خارج خواهد شد

نوشته

11 ماه قبل | یک دیدگاه | پردازشگرها، شایعات، کوالکام

پس از اینکه در سال گذشته اسنپدراگون 8 نسل 1 به‌عنوان یک تراشه پرچمدار ناامیدکننده ظاهر شد، اسنپدراگون 8 نسل 2 در سال جاری بازگشتی شکوهمندانه را برای کوالکام رقم زد. حتی این چیپست نیز یک نسخه قدرتمندتر با نام Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy دارد که تاکنون تنها در انحصار گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی اس 23 سامسونگ بوده است. بااین‌حال، این رویه ممکن است تغییر کند؛ چراکه یک افشاگری تازه ادعا می‌کند که انحصار سامسونگ بر بهترین نسخه اسنپدراگون 8 نسل 2 به‌زودی به‌اتمام رسیده و سایر برندها نیز می‌توانند از این چیپست با فرکانس بالاتر در گوشی‌های خود استفاده کنند.

پایان انحصار سامسونگ بر قدرتمندترین نسخه اسنپدراگون 8 نسل 2

افشاگر Digital Chat Station به‌تازگی مدعی شده است که انحصار سامسونگ بر قدرتمندترین نسخه از تراشه پرچمدار کوالکام که درحال‌حاضر با نام Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy شناخته می‌شود، به‌زودی به پایان می‌رسد. این افشاگر همچنین اضافه می‌کند که این تراشه با فرکانس بالاتر به‌زودی برای سایر برندهای گوشی هوشمند در دسترس خواهد بود.

هیچ صحبتی در مورد برندهای خاصی که گوشی‌هایی با این چیپست را عرضه خواهند کرد، مطرح نشده است. بااین‌حال، حدس می‌زنیم که شرکت‌هایی مانند ASUS ،OnePlus و Xiaomi ممکن است دستگاه‌هایی را با این تراشه عرضه کنند. به‌هرحال، گوشی‌های سری OnePlus T و Xiaomi T در نیمه دوم سال عرضه می‌شوند و می‌توانند از قدرتمندترین نسخه از تراشه پرچمدار کوالکام استفاده کنند.

پایان انحصار سامسونگ بر قدرتمندترین نسخه اسنپدراگون 8 نسل 2

پایان انحصار سامسونگ بر قدرتمندترین نسخه اسنپدراگون 8 نسل 2

Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy با ارائه فرکانس بالاتر CPU و GPU با اسنپدراگون 8 نسل 2 استاندارد تفاوت‌های جزئی دارد. CPU به‌طور خاص شاهد ارتقاء فرکانس از 3.2 گیگاهرتز به 3.36 گیگاهرتز (5 درصد افزایش) بوده است. ما همچنین یک پردازنده گرافیکی 719 مگاهرتزی داریم که در تراشه استاندارد 680 مگاهرتز است (افزایش 5.7 درصدی). درنهایت، اعتقاد بر این است که بخش هوش مصنوعی این تراشه نیز کمی افزایش سرعت داشته است.

این پیشرفت معادل ارتقاء عظیم اسنپدراگون 8 نسل 1 به اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 استاندارد در سال گذشته نیست. تراشه پلاس سال گذشته شاهد افزایش 10 درصدی سرعت پردازنده و پردازنده گرافیکی و همچنین بازده انرژی 15 تا 30 درصدی بود. اما این مورد در درجه اول به‌دلیل تغییر سازنده چیپست کوالکام از سامسونگ به TSMC بود. بااین‌حال، هر دو نسخه اسنپدراگون 8 نسل 2 توسط TSMC ساخته شده‌اند.

به‌عبارت‌دیگر، به‌نظر نمی‌رسد که استفاده از قدرتمندترین نسخه از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2، تفاوت پردازشی زیادی را با نسخه استاندارد ایجاد کند.

نظر شما درباره پایان انحصار سامسونگ بر قدرتمندترین نسخه اسنپدراگون 8 نسل 2 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

بنده خدا سامسونگ چقدر مانور داد با این موضوع 🙂

هر چند اونم فروش‌هاش رو کرد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی