حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل اولین گزارش شفافیت اپ استور را منتشر کرد: تمامی آمار و ارقام پیرامون فروشگاه اپلیکیشن اپل

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل

اپل به‌تازگی اولین گزارش شفافیت (Transparency Report) اپ استور را منتشر کرده است؛ چیزی که این شرکت موافقت کرد به‌عنوان بخشی از یک توافق قانونی در سال 2021 به توسعه‌دهندگان ارائه دهد. طبق شرایط تسویه‌حساب، اپل متعهد شد که آمارهای معنی‌داری را در مورد روند بررسی اپلیکیشن به توسعه‌دهندگان ارائه دهد؛ ازجمله تعداد اپلیکیشن‌هایی که رد شده‌اند، تعداد حساب‌های مشتریان و توسعه‌دهندگان غیرفعال، تعداد اپلیکیشن‌های حذف‌شده از اپ استور، داده‌هایی در مورد نتایج جستجو و موارد دیگر.

گزارش شفافیت اپ استور اپل

تمام اطلاعاتی که توسعه‌دهندگان درخواست کرده‌اند، در گزارش شفافیت اپ استور در سال 2022 و داده‌های تکمیلی همراه با آن به‌همراه گزارش برای دانلود از سایت قانونی اپل موجود است.

در سال 2022، درمجموع 1,783,232 اپلیکیشن در اپ استور موجود بوده و تنها 1,679,694 برنامه در همین سال به‌دلایل مختلف مانند موارد امنیتی، عملکردی، طراحی و قانونی رد شده‌اند. اپل اعدادی را در مورد دستورالعمل‌های خاص اپ استور ارائه می‌کند که توسط برنامه‌های ردشده، نقض شده‌اند، با بیشترین تعداد ردی 149,378 مورد به‌صورت قوانین تکی به‌دلیل نقض قانون Design 4.0 و 32,009 مورد نیز به‌دلیل قانون DPLA 3.2 Fraud.

درمجموع 253,466 برنامه ارسالی پس از رد شدن و زمانی که توسعه‌دهندگان با اپل برای حل مشکلات همکاری کردند، بار دیگر تأیید شدند و 186,195 برنامه نیز به‌دلیل نقض قوانین اپ استور برای همیشه از این فروشگاه حذف شدند. اکثر برنامه‌های حذف‌شده از اپ استور در بخش بازی‌ها بودند و پس از آن Business ،Utilities و Education قرار داشتند.

اپل تعداد کل برنامه‌های حذف‌شده از اپ استور از سوی دولت‌ها را نیز نشان داده است و در میان آن‌ها، چین در صدر فهرست قرار گرفته است. دولت چین از اپل خواسته تا 1,435 برنامه را حذف کند، اما 1,276 مورد از این برنامه‌ها بازی‌هایی بودند که به‌دلیل نداشتن مجوز GRN موردنیاز چین، حذف شدند.

اپل 14 اپلیکیشن را نیز به درخواست دولت هند، 10 اپلیکیشن برای پاکستان و 7 اپلیکیشن را برای روسیه حذف کرد. در کشورهای دیگر ازجمله ترکیه، بلغارستان، قبرس، هنگ‌کنگ، ایتالیا، لتونی و نیجریه، کمتر از دو برنامه به درخواست دولت‌ها حذف شدند.

گزارش شفافیت اپ استور اپل

گزارش شفافیت اپ استور اپل

توسعه‌دهندگان درمجموع برای حذف 18,412 برنامه درخواست تجدیدنظر دادند و اپل تنها 616 حساب توسعه‌دهنده را بازیابی کرد. اپل می‌گوید برنامه‌هایی که درخواست تجدیدنظر می‌شوند معمولاً به‌دلیل تقلب یا عوامل غیرقانونی از اپ استور حذف می‌شوند، به‌همین دلیل است که تعداد درخواست تجدیدنظر ردشده، بسیار زیاد است.

درمجموع، 36,974,015 توسعه‌دهنده ثبت‌شده وجود دارد و در سال 2022، اپل 428,487 حساب توسعه‌دهنده را مسدود کرده است. به‌گفته‌ی اپل، توسعه‌دهندگان به‌دلایلی از برنامه توسعه‌دهنده اپل حذف می‌شوند، اما بیشتر به‌دلیل حساب‌هایی که با سایر حساب‌های فسخ‌شده توسعه‌دهندگان مرتبط هستند. 3,338 توسعه‌دهنده از ممنوعیت‌های اپ استور خود درخواست تجدیدنظر دادند و اپل تنها 159 حساب کاربری را بازگردانده است. بار دیگر، اپل می‌گوید که این به این دلیل است که «اکثر حساب‌های فسخ‌شده توسعه‌دهندگان که درخواست تجدیدنظر می‌شوند، به‌دلیل تقلب از اپ استور حذف می‌شوند»، بنابراین اپل اکثر آن‌ها را رد می‌کند.

درمجموع، 282,036,628 حساب مشتریان نیز مسدود شده است، اما این تعداد شامل همه حساب‌های ایجادشده، حتی آن‌هایی است که ازطریق وب‌سایت رسمی اپل و توسط کاربران غیر آیفون و آیپد نیز ساخته شده‌اند نیز می‌شود. میانگین هفتگی 656,739,889 بازدیدکننده از اپ استور و 747,873,877 دانلود متوسط هفتگی اپلیکیشن وجود دارد. مشتریان به‌طور متوسط 373,211,396 بار در اپ استور موارد مختلف را جستجو کرده و 1,399,741 برنامه در 10 نتیجه برتر در بخش جستجو ظاهر شدند.

اپل درنظر دارد تا گزارش‌های شفافیت اپ استور را به‌صورت سالانه در اختیار توسعه‌دهندگان قرار دهد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی