حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار فروش گوشی هوشمند در خاورمیانه در سال 2023؛ برتری مطلق سامسونگ

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | تحلیل بازار

آمار های جدید نشان می‌دهد که فروش گوشی های هوشمند در خاورمیانه (به‌استثنای ترکیه) در سال 2023 نسبت‌به سال گذشته کاهش یافته است. با وجود این اما، این کاهش فروش بسیار کمتر از انتظار تحلیلگران بوده و بازار به‌طور قابل‌توجهی بهتر از حد انتظار عمل کرده است. سامسونگ در سه‌ماهه اول 2023 بازار گوشی‌های هوشمند خاورمیانه را رهبری کرده و پس از آن نیز اپل قرار گرفته است.

آمار فروش گوشی هوشمند در خاورمیانه در سال 2023

ناظران بازار انتظار داشتند که بازار خاورمیانه تا پایان سه‌ماهه اول سال 2023 کاهش سالانه 13 درصدی را ثبت کند. بااین‌حال، داده‌های جدید Canalys نشان می‌دهد که بازار در سه‌ماهه اول تنها 3.5 درصد کاهش یافته و 8.8 میلیون گوشی هوشمند در سه ماه اول سال به خاورمیانه عرضه شده است.

فروش گوشی‌های هوشمند در عربستان سعودی 1 درصد رشد داشته است درحالی‌که در امارات متحده عربی نسبت‌به مدت مشابه سال قبل، 3 درصد کاهش داشته است. به‌همین‌ترتیب، عرضه گوشی به عراق 3 درصد کاهش یافته، درحالی‌که کویت کاهش سالانه 11 درصدی را ثبت کرده است. بااین‌حال، ازآنجایی‌که کاربران اسرائیلی شروع به جستجوی گوشی‌های هوشمند درجه‌یک کرده‌اند، عرضه در این کشور نسبت‌به سال قبل 26 درصد افزایش یافته است.

متأسفانه، به‌دلیل عدم وجود نمایندگی و فروش رسمی گوشی‌های هوشمند هر برند در ایران، این آمار برای کشورمان درنظر گرفته نشده است.

بازار گوشی‌های هوشمند خاورمیانه در سه‌ماهه اول سال 2023 توسط سامسونگ رهبری شده است. غول فناوری کره‌ای در سه‌ماهه اول سال فروش 3.8 میلیون دستگاه را ثبت کرده و 43 درصد از سهام کلی فروش را به‌خود اختصاص داده است. بااین‌حال، همین شرکت رشد منفی 5.3 درصدی سالانه را تجربه کرده است.

درهمین‌حال، اپل نیز 1.3 میلیون دستگاه در سه‌ماهه اول به فروش رسانده، 15 درصد از بازار را تصاحب کرده و رشد سالانه 35.4 درصدی را ثبت کرده است. پس از سامسونگ و اپل، شیائومی با 1 میلیون عرضه و 11 درصد از سهم بازار، Transsion با 0.9 میلیون عرضه و 11 درصد از سهم بازار و Oppo  نیز با 0.3 میلیون عرضه و 4 درصد از سهم بازار به‌ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند.

آمار فروش گوشی هوشمند در خاورمیانه در سال 2023

آمار فروش گوشی هوشمند در خاورمیانه در سال 2023

در مورد مدل‌های گوشی‌های هوشمند گلکسی، ناظران بازار می‌گویند که فروش سری گلکسی S23 در این منطقه درحال افزایش است. عملکرد این پرچمدار در همه جا موفقیت‌آمیز بوده است و به‌نظر می‌رسد به سامسونگ کمک کرده تا آمار فروش خود را در سه‌ماهه اول افزایش دهد. بااین‌وجود، تحلیلگران می‌گویند که سری گلکسی A علی‌رغم کاهش سالانه عرضه، «هنوز بیشترین سهم بازار» را در خاورمیانه در اختیار دارد.

نظر شما درباره آمار فروش گوشی هوشمند در خاورمیانه در سال 2023 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی