حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ هوش مصنوعی اختصاصی خود مشابه ChatGPT را توسعه خواهد داد

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات، هوش مصنوعی

طبق گزارش‌ها، سامسونگ با Naver برای توسعه یک پلتفرم هوش مصنوعی مشابه ChatGPT همکاری کرده است. بااین‌حال، برخلاف ChatGPT، این ابزار هوش مصنوعی قرار است تنها در داخل خود این شرکت و توسط کارمندان سامسونگ به‌منظور جلوگیری از نشت اطلاعات استفاده شود.

هوش مصنوعی سامسونگ

سامسونگ اخیراً خطرات استفاده از ChatGPT را در یک محیط شرکتی آموخته است. چندی پیش، بخش‌هایی از اطلاعات حساس مربوط به نیمه‌هادی‌های این شرکت ازطریق ChatGPT به بیرون درز کرد، زمانی که چند کارمند سعی کردند از این ابزار برای آسان‌تر کردن کار خود استفاده کنند، بدون اینکه بدانند اطلاعات و بلوک‌های کدی که با هوش‌مصنوعی مولد به‌اشتراک می‌گذارند، در سرورهای راه دور خارج از دسترس سامسونگ ذخیره می‌شود.

به‌گزارش Korea Economic Daily، از آن زمان، سامسونگ به کارمندان خود اجازه استفاده از ChatGPT را نداد. اما طبق گزارش‌ها، این شرکت از ایده کمک به نیروی کار خود ازطریق قدرت هوش مصنوعی مولد دست نخواهد کشید. گزارش شده است که سامسونگ با Naver Corp همکاری کرده است تا به‌طور مشترک یک پلتفرم هوش‌مصنوعی را به‌طور خاص و انحصاری برای کاربران شرکتی سامسونگ توسعه دهد.

هوش مصنوعی سامسونگ

هوش مصنوعی سامسونگ

هوش‌مصنوعی مولد سامسونگ مانند ChatGPT به‌صورت عمومی ارائه نخواهد شد، بلکه به‌طور انحصاری برای کارمندان بخش دستگاه‌های این شرکت در دسترس قرار می‌گیرد. پس از آزمایش‌های میدانی اما، این ابزار ممکن است برای سایر کارمندان سامسونگ، مانند بخش Device eXperience که مسئول تلفن‌های همراه، لوازم‌خانگی و غیره است نیز در دسترس قرار گیرد.

ازآنجایی‌که هوش‌مصنوعی داخلی سامسونگ سرورهای این شرکت را ترک نخواهد کرد و منحصر به کارمندان آن خواهد بود، ممکن است برای کمک به این شرکت به‌طوری طراحی شود که حتی بهتر از ChatGPT عمل کند.

به‌عنوان‌مثال، ظاهراً سامسونگ داده‌های نیمه‌هادی حساس را با Naver به‌اشتراک می‌گذارد و سپس این اطلاعات را در هوش‌مصنوعی مولد پیاده‌سازی می‌کند. انجام این کار به کارمندان سامسونگ اجازه می‌دهد تا از پتانسیل واقعی هوش‌مصنوعی بدون نگرانی از نشت کد منبع مرتبط با نیمه‌هادی در فضای ابری عمومی استفاده کنند.

همچنین این چت‌بات هوش مصنوعی داخلی که توسط سامسونگ و Naver ساخته شده است، زبان کره‌ای را بهتر از هر هوش مصنوعی مولد دیگری درک می‌کند.

نظر شما درباره هوش مصنوعی اختصاصی سامسونگ برای جایگزینی با ChatGPT در داخل این شرکت چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی