حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ درحال توسعه هوش مصنوعی فوق‌العاده بزرگ با همه منابع GPU خود است

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات، هوش مصنوعی

با توجه به اینکه چگونه هوش مصنوعی به جنبه‌ای محبوب برای همه شرکت‌ها تبدیل شده است، ما گزارش‌های بیشتری را در مورد غول‌های فناوری مختلف می‌شنویم که آماده ورود به این حوزه هستند. پس از موفقیت مایکروسافت و گوگل در توسعه هوش مصنوعی پیشرفته خود، اکنون گزارش‌هایی درمورد نحوه کار سامسونگ بر روی یک “سیستم هوش مصنوعی فوق‌العاده بزرگ” منتشر شده است که توسط بخش تحقیقاتی این شرکت انجام می‌شود.

هوش مصنوعی سامسونگ

به‌نظر می‌رسد سامسونگ از تمام منابع GPU که این شرکت به آن‌ها دسترسی دارد استفاده خواهد کرد و منابع می‌گویند که سیستم هوش مصنوعی به‌عنوان نسخه اولیه در ماه جولای، اواخر سال جاری، منتشر خواهد شد. این منبع ادعا می‌کند که این برداشت سامسونگ از LLM (مدل زبان بزرگ) است، بنابراین می‌تواند به این معنی باشد که غول فناوری کره‌ای می‌خواهد چیزی را ارائه کند که بتواند با Bard و ChatGPT رقابت کند.

متأسفانه، در زمان نگارش این مقاله، جزئیات زیادی در مورد آنچه که سامسونگ روی آن کار می‌کند یا اینکه این مدل جدید زبان، چقدر قدرتمند خواهد بود، در دسترس نیست. بااین‌حال، با توجه به اینکه این شرکت چگونه از تمام منابع GPU موجود استفاده می‌کند، مطمئناً حرکت امیدوارکننده‌ای به‌نظر می‌رسد. این همچنین به این معناست که کمپانی‌های رقیب مانند اپل نیز درنهایت می‌توانند حتی عمیق‌تر به هوش مصنوعی بپردازند.

هوش مصنوعی سامسونگ

هوش مصنوعی سامسونگ

خوشبختانه، ماه جولای چندان دور نیست، بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم اطلاعات بیشتری در مورد مدل زبان بزرگ آینده سامسونگ در آینده نزدیک ارائه شود. ما واقعاً امیدواریم که این چیزی باشد که سامسونگ آن را در One UI پیاده‌سازی کند تا تجربه کلی نرم‌افزار را حتی بهتر نیز بکند. در این میان اما، نگرانی‌هایی نیز وجود دارد؛ بیشتر از بابت اینکه هوش مصنوعی باعث شد تا گوگل تا حدودی تغییر هویت دهد و عمده تمرکز خود را بر روی آن معطوف کند. بنابراین، امکان اینکه سامسونگ نیز به چنین سرنوشتی دچار شود چندان دور از ذهن نیست.

نظر شما درباره توسعه هوش مصنوعی فوق‌العاده بزرگ توسط سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی