حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دیدار ایلان ماسک با رئیس سامسونگ برای بحث درباره تراشه خودروها

نوشته

10 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا برای اولین بار در جریان سفر کاری اخیر مجموعه سامسونگ به آمریکا، با لی‌جائه‌یونگ، رئیس اجرایی سامسونگ الکترونیکس ملاقات کرد. این دو مدیر سطح بالا راه‌های همکاری در زمینه تراشه‌های خودرو را مورد بحث قرار دادند. این نشست در مقر تحقیقاتی سامسونگ در سیلیکون ولی، کالیفرنیا برگزار شد.

دیدار ایلان ماسک با رئیس سامسونگ

گزارش‌ها حاکی از آن است که ایلان ماسک و Lee Jae-yong درباره امکان ساخت تراشه‌های نیمه هادی ریخته‌گری سامسونگ برای خودروهای خودران تسلا بحث کردند.

طبق گزارش‌ها، تسلا در حال طراحی پردازنده‌های خود است که ماشین‌های FSD (کاملا خودران) خود را تامین می‌کند و می‌تواند قراردادی را برای ساخت آنها به ریخته‌گری سامسونگ پیشنهاد دهد.

این احتمال از آن‌جایی که کیونگ گی هیون (مدیر عامل نیمه‌هادی‌های سامسونگ) و چوی سی یونگ (مدیر ریخته گری سامسونگ) نیز در این جلسه حضور داشتند، مورد بحث قرار گرفته است.

سامسونگ قبلاً قطعات زیادی از جمله تراشه‌های مخصوص را برای خودروهای خودران الکتریکی تسلا ارائه کرده است.

سامسونگ چیپست اگزینوس اوتو وی ۹ (Exynos Auto V9) را با همکاری Audi برای خودروها رسما معرفی کرد

سامسونگ و تسلا در حال حاضر رابطه کاری دارند و این شرکت کره‌ای قطعات زیادی را برای خودروهای الکتریکی تسلا ارائه می دهد. از جمله این موارد می‌توان به باتری‌های سامسونگ (از بخش SDI)، تراشه‌های Exynos Auto و سنسورهای دوربین از System LSI اشاره کرد.

ریخته‌گری سامسونگ در حال حاضر تراشه‌هایی با فناوری ۱۴ نانومتری را برای تسلا در آستین تگزاس (ایالات متحده) می‌سازد. گزارش شده است که تراشه‌های آینده با استفاده از فرآیند ساخت ۵ نانومتری Samsung Foundry ساخته خواهند شد.

در حالی که تسلا تصمیم خود را در مورد انعقاد قرارداد برای تولید تراشه‌های خود اعلام نکرده است، ملاقات بین ایلان ماسک و لی جائه یونگ نشانه های مثبتی را برای سامسونگ نشان می دهد. همچنین پیش از این گزارش‌هایی در مورد اینکه تسلا به فکر اعطای قرارداد تولید تراشه به رقیب اصلی سامسونگ یعنی TSMC است، منتشر شده بود.

شکست تجاری سامسونگ از TSMC؛ تایوانی‌ها تراشه خودروهای تسلا را تامین می‌کنند

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید سامسونگ می‌تواند سهم خوبی از نیاز تسلا را تامین کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)