حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ چیپست اگزینوس اوتو وی ۹ (Exynos Auto V9) را با همکاری Audi برای خودروها رسما معرفی کرد

نوشته

5 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ

سامسونگ سال های زیادی است که چیپست می سازد نیاز اعظم تولیدات خود را خود تامین می کند. کره ای ها سال ۲۰۱۷ اعلام کردند که چیپست مورد نیاز آیودی برای استفاده های سرگرمی در خودروهای آن ها را تولید خواهد کرد. سامسونگ برای این چیپست های خود برند اگزینوس اوتو (Exynos Auto) را انتخاب کرد و امروز اولین چیپست این خانواده رسما معرفی شده است. سامسونگ چیپست اگزینوس اوتو وی ۹ (Exynos Auto V9) را با همکاری Audi برای خودروها رسما معرفی کرده و در ادامه با هم درباره آن صحبت خواهیم کرد، با ترنجی همراه باشید

اگزینوس اوتو V9

اگزینوس اوتو V9

اگزینوس اوتو وی ۹ (Exynos Auto V9) با پردازنده مرکزی مجهز به هشت هسته از نوع Cortex-A76 ارایه خواهد شد. فرکانس این هسته ها تا ۲.۱ گیگاهرتز می تواند تنظیم شود. آفای Kenny Han معاون بخش device solutions division سامسونگ می گوید؟

ما هیجان زده هستیم تا خط جدید محصولات Exynos Auto را معرفی کنیم که از Exynos Auto V9 آغاز می شود، که عملکرد پردازش قدرتمند را به نسل بعدی سیستم های اطلاعات خودرو در خودرو می دهد.

پردازنده گرافیکی چیپست اگزینوس اوتو وی ۹ از نوع Mali G76 شرکت ARM است. صدای با کیفیت HiFi با ۴ پردازنده دیجیتال سیگنال و یک واحد اختصاصی پردازش هوش مصنوعی (NPU) از دیگر مشخصات آن است. همچنین یک هسته پردازش ایمنی سازگار با استاندارد ASIL نیز در آن تعبیه شده است. این چیپست از حافظه های DRAM مدل LPDDR4 و LPDDR5 پشتیبانی می کند.

چیپست Exynos Auto V9 می تواند ۶ نمایشگر و ۱۲ دوربین را مدیریت کند که برای خودرو کاملا ضروری به نظر می رسد. در بخش پردازش گرافیکی شاهد سه Mali G76 مجزا هستید که برای نمایشگر مرکزی اطلاعات، کلاستر نمایشگر و سرگرمی صندلی های عقب را مدیریت می کنند.

سامسونگ این چیپست خود را نه فقط برای آیودی که به همه سازندگان خودرو ارایه خواهد کرد. خودروها این روزها بیش از پیش متصل هستند و به نظر می رسد که هوشمند کردن آن ها کار شرکت هایی است که در این زمینه خبره تر هستند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید سامسونگ در این بازار نوظهور می تواند جای پای محکمی برای خود رقم بزند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)