حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی شارپ Aquos R8 Pro و R8 با دوربین 47 مگاپیکسلی 1 اینچی و اسنپدراگون 8 نسل 2 معرفی شدند

نوشته

11 ماه قبل | 2 دیدگاه | شارپ

کمپانی ژاپنی شارپ هرساله گوشی‌های پرچمدار سری Aquos خود را عرضه می‌کند که از بالاترین سخت‌افزار در بخش‌های نمایشگر، پردازنده، دوربین و موارد دیگر بهره می‌برند. امروز، شارپ دو مدل از نسل جدید گوشی پرچمدار خود با نام‌های Aquos R8 Pro و Aquos R8 را معرفی کرده است که هر دو از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده می‌کنند. همچنین مدل پرو به نمایشگر 6.6 اینچی WUXGA+ Pro IGZO OLED با رفرش‌ریت متغیر 240 هرتز و روشنایی 2000 نیت، سنسور دوربین اصلی 47.2 مگاپیکسلی 1 اینچی و باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی مجهز شده درحالی‌که نسخه استاندارد از نمایشگر 6.4 اینچی FHD+ Pro IGZO، سنسور 50 مگاپیکسلی 1/1.55 اینچی و باتری 4570 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد.

گوشی شارپ Aquos R8 Pro و Aquos R8

این دو گوشی دارای ویژگی‌هایی مانند چیپست پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 2، طراحی مقاوم در برابر آب و گردوغبار و تعهدات طولانی‌مدت به‌روزرسانی نرم‌افزار (سه سال آپدیت اصلی و پنج سال وصله امنیتی) هستند.

گوشی شارپ Aquos R8 Pro

گوشی شارپ Aquos R8 Pro

همچنین هر دو گوشی از یک اسلات کارت microSD و یک پورت 3.5 میلی‌متری بهره می‌برند. این موضوع شارپ را درکنار سونی به یکی از تنها برندهایی تبدیل می‌کند که پشتیبانی از کارت microSD و/یا جک هدفون را در گوشی‌های پرچمدار خود ارائه می‌دهد.

Aquos R8 Pro دارای صفحه‌نمایش 6.6 اینچی 240 هرتزی IGZO OLED با رزولوشن +WUXGA و حداکثر روشنایی 2000 نیت، باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی، 12 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5X، حافظه رم 256 گیگابایتی قابل ارتقا از نوع UFS 4.0 و اسکنر اثرانگشت 3D Ultrasonic Max زیر نمایشگر است.

مشخصات گوشی شارپ Aquos R8 Pro

مشخصات گوشی شارپ Aquos R8 Pro

در بخش دوربین، گوشی پرو شارپ به یک سنسور اصلی 47.2 مگاپیکسلی 1 اینچی با برند لایکا و فوکوس خودکار Octa-PD AF همراه با سنسور عمق‌سنج 1.9 مگاپیکسلی و سنسور طیف‌سنج رنگی برای ثبت دقیق‌تر رنگ‌ها مجهز شده است. این مشخصات با گوشی پرچمدار سال گذشته این شرکت مطابقت دارد و همچنان ناامیدکننده است که در این نسل کماکان شاهد استفاده از لنز تله‌فوتو و یا فوق‌عریض نیستیم. به‌هرحال، لنز آخر مربوط به دوربین سلفی 12.6 مگاپیکسلی گوشی بوده که درون سوراخ نمایشگر تکی آن تعبیه شده است.

گوشی شارپ Aquos R8

گوشی شارپ Aquos R8

شارپ همچنین قاب‌هایی را نیز به‌صورت رسمی می‌فروشد که به شما امکان می‌دهد فیلترهای لنز را به دوربین اصلی گوشی متصل کنید. بنابراین کسانی که می‌خواهند از فیلتر ND بر روی تلفن خود استفاده کنند، می‌توانند این لوازم جانبی را تهیه کنند.

مدل استاندارد شارپ Aquos R8 نیز دارای صفحه‌نمایش 6.39 اینچی IGZO OLED با رزولوشن +FHD و حداکثر روشنایی 1300 نیت، باتری 4570 میلی‌آمپرساعتی، 8 گیگابایت رم LPDDR5X، فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی قابل ارتقا UFS 4.0 و اسکنر اثرانگشت تعبیه‌شده در لبه‌ی کناری خود است.

مشخصات گوشی شارپ Aquos R8

مشخصات گوشی شارپ Aquos R8

مدل استاندارد شارپ Aquos همچنین دارای یک ترکیب دوربین عقب شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی و 13 مگاپیکسلی فوق‌عریض است. در اینجا، انتظار سنسور اصلی یک اینچی را نداشته باشید، زیرا این گوشی از حسگر تصویر کوچکتر 1/1.55 اینچی بهره می‌برد که به‌طورکلی با سنسورهایی مانند سری IMX766 سونی مطابقت دارد. در ادامه، یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی در ناچ قطره‌ای نمایشگر نیز برای این دستگاه درنظر گرفته شده است. بله، ما به‌نوعی یک گوشی اسنپدراگون 8 نسل 2 با ناچ نمایشگر را داریم که برای سال 2023 کمی عجیب است!

شرکت ژاپنی قیمت گوشی‌های جدید خود را اعلام نکرده است، اما مدل سال گذشته Aquos R7 با قیمت 1467 دلار به‌فروش می‌رسد. بنابراین انتظار می‌رود قیمت مشابهی برای شارپ Aquos R8 Pro زمانی که از تاریخ 15 جولای در دسترس قرار می‌گیرد، تعیین شود.

گوشی‌های پرچمدار شارپ به‌طور سنتی محدود به بازار ژاپن هستند، بنابراین تهیه آن‌ها در بازار بین‌المللی دشوار است. بااین‌حال، ما خوشحالیم که یک گوشی پیشرفته دیگر با درگاه 3.5 میلی‌متری و اسلات کارت microSD را می‌بینیم؛ چیزی که در سال‌های اخیر، کمتر به‌چشم دیده‌ایم.

نظر شما درباره گوشی‌های پرچمدار شارپ Aquos R8 Pro و Aquos R8 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
rad 007

به این میگن گوشی پرچمدار واقعی…البته دگزو مارک حقه باز دوربین اینو هم بررسی کنه، کمترین امتیاز را بهش میده چونکه دوربین گوشی های ژاپنی فراتر از دانش و توانایی دگزو مارک هست و ازشون سر در نمیاره

Mahdi

هم شارپ و هم سونی گوشیای فوق‌العاده ای میزنن ولی حیف تو بازار جهانی عرضه نمیکنن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی