حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گزارش مالی سامسونگ در فصل اول 2023 اعلام شد: علائم بحران با کاهش 95 درصدی سود عملیاتی

نوشته

12 ماه قبل | بدون دیدگاه | تحلیل بازار، سامسونگ

کمپانی سامسونگ گزارش درآمد مالی خود را در فصل اول سال 2023 را اعلام کرده است که از کاهش گسترده 95 درصدی سود عملیاتی این شرکت حکایت دارد. این امر عمدتاً به‌دلیل کاهش تقاضا برای محصولات نیمه‌هادی بوده است که بزرگترین منبع درآمد این شرکت نیز محسوب می‌شود. بخش تراشه‌های سامسونگ در این سه‌ماهه، 4.58 تریلیون وون (3.41 میلیارد دلار) زیان دیده که عمدتاً به‌دلیل کاهش قیمت تراشه‌های حافظه و کاهش تقاضا برای محصولات تراشه این شرکت بوده است.

گزارش مالی سامسونگ در فصل اول 2023

سامسونگ به‌تازگی درآمد سه‌ماهه اول 2023 خود را اعلام کرده است که مطابق با پیش‌بینی‌هایی بوده که این شرکت چندی پیش آن را بیان کرده بود. سود عملیاتی سامسونگ الکترونیکس نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته 95 درصد کاهش یافته است. این میزان همچنین کمترین سود سه‌ماهه اول سال سامسونگ در 14 سال گذشته است.

سامسونگ در سه‌ماهه گذشته 63.75 تریلیون وون (47.6 میلیارد دلار) درآمد کسب کرده است که در مقایسه با 77.8 تریلیون وون (حدود 61.19 میلیارد دلار) در سه‌ماهه اول 2022، 18 درصد کاهش یافته است.

کمبود تقاضا برای محصولات تراشه دلیل اصلی کاهش سود سامسونگ است. بخش تراشه‌های این شرکت 4.58 تریلیون وون (3.41 میلیارد دلار) زیان را در سه‌ماهه گذشته به‌ثبت رسانده است؛ چراکه تقاضا در این بخش به‌میزان قابل‌توجهی کاهش یافته و قیمت تراشه‌های حافظه نیز نزدیک به 70 درصد در 9 ماه گذشته کاهش یافته است.

گزارش مالی سامسونگ در فصل اول 2023

گزارش مالی سامسونگ در فصل اول 2023

سامسونگ انتظار ندارد شرایط در سه‌ماهه جاری بهبود قابل‌توجهی پیدا کند و فقط یک بهبود محدود را برای سه‌ماهه دوم 2023 پیش‌بینی می‌کند. این شرکت پیش‌بینی می‌کند که شرکت‌ها ممکن است شروع به خرید تراشه‌ها پیش از سه‌ماهه سوم کنند و این می‌تواند به بهبود درآمد اسمی شرکت کره‌ای کمک کند.

بااین‌حال، بخش موبایل این شرکت عملکرد بهتری داشته است. درآمد این بخش نسبت‌به سه‌ماهه قبل 22 درصد افزایش یافته و سود عملیاتی آن نیز 3 درصد نسبت‌به سه‌ماهه اول 2022 افزایش یافته است.

سامسونگ همچنین قصد دارد به حمایت از فروش ثابت سری گلکسی اس 23 ادامه دهد و درعین‌حال فروش انبوه گوشی‌های جدید بازار مانند گلکسی A54 و گلکسی A34 را نیز افزایش دهد.

به‌طورکلی، درآمد سه‌ماهه اول 2023 سامسونگ منعکس‌کننده چالش‌های جاری در بازار جهانی نیمه‌هادی‌ها است. بااین‌حال، عملکرد قوی این شرکت در بخش موبایل و خوش‌بینی آن نسبت‌به آینده، بارقه‌ای از امید را برای سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به فناوری ایجاد می‌کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی