حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نتفلیکس پس از ۲۵ سال کسب‌وکار فروش DVD خود را تعطیل می‌کند

نوشته

12 ماه قبل | بدون دیدگاه | اینترنت، برترین‌های ترنجی

شاید ندانید اما نتفلیکس که به عنوان شرکتی شروع به کار نمود که DVD فیلم یا سریال‌ها را از طریق پست ارسال می‌کرد. اکثر ما Netflix را به عنوان یک سرویس استریم محتوای ویدیوی می‌شناسیم اما شروع این شرکت در سال ۱۹۹۸ به این شکل رقم خورده است. حالا اما نتفلیکس پس از ۲۵ سال کسب‌وکار فروش DVD خود را تعطیل می‌کند.

پایان کسب‌وکار فروش DVD نتفلیکس

این شرکت به تازگی اعلام کرد که آخرین دیسک‌های دی‌وی‌دی خود را از طریق وب‌سایت DVD.com و تا تاریخ جمعه ۷ مهرماه ۱۴۰۲ به فروش خواهد رساند. پس از این تاریخ کسب‌وکار فروش محتوای ویدیو روی دیسک DVD توسط نت‌فلیکس، به پایان خواهد رسید.

نتفلیکس در وبلاگ خود نوشت:

«پس از یک دوره ۲۵ ساله باورنکردنی، ما تصمیم گرفتیم که DVD.com را اواخر امسال متوقف کنیم. هدف ما همیشه ارائه بهترین خدمات برای اعضای خود بوده است، اما با ادامه افت این کسب‌وکار، این امر به طور فزاینده ای دشوار می شود.”

این شرکت دامنه DVD.com را اوایل سال ۲۰۱۲ خریداری کرد. نت‌فلیکس می‌گوید اولین DVD که فروخته است یک کپی از فیلم Beetlejuice و در تاریخ ۱۹ اسفند ۱۳۷۶ (10 مارس 1998) بود.

نتفلیکس در مدت ۲۵ سال در مجموع بیش از ۵.۲ میلیارد دیسک DVD از محتواهای ویدیویی مختلف فروخته است. محبوب ترین فیلم در این نوع عرضه، The Blind Side نام دارد.

شما به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از محتوای نت‌فلیکس استفاده می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)