حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خرید نتفلیکس توسط اپل بسیار محتمل است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار

اپل یکی از پر درآمدترین شرکت‌های جهان است و ارزش سهام آن نیز تقریبا بالاتر از هر شرکت دیگری در حوزه تکنولوژی است. بنابراین نباید هیچ محدودیتی از لحاظ مالی برای خرید سایر شرکت‌ها داشته باشد. در همین حال گویا خرید نتفلیکس توسط اپل بسیار محتمل است، زیرا تیم کوک احتمال خریدهای عمده را رد نمی‌کند. با ترنجی همراه باشید.

خرید نتفلیکس توسط اپل بسیار محتمل است زیرا تیم کوک احتمال خریدهای عمده را رد نمی‌کند

علاوه بر حوزه سخت‌افزار، اپل به طور کامل توسعه تجارت خدمات نرم‌افزاری خود را نیز تتوسعه می‌دهد. بنابراین، آیا اپل در حال برنامه ریزی برای انجام خریدهای عمده در حوزه خدمات است؟ در این رابطه، تیم کوک، مدیر عامل اپل، هیچ احتمالی را رد نکرده است. اپل گزارش درآمد سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۲۲ خود را اعلام کرد که باز هم رکورد درآمد آن، فراتر از میانگین انتظارات تحلیلگران است. در یک کنفرانس تلفنی با سرمایه گذاران، تیم کوک گفت که احتمال انجام خریدهای عمده را رد نمی‌کند.

خرید نتفلیکس توسط اپل

با این حال، او به صراحت بیان کرده است که این شرکت هرگز بدون برنامه استراتژیک، هیچ حرکتی انجام نخواهد داد. طی این تماس از تیم کوک در مورد بازار خدمات سوال شد که هر سال در حال رشد است. همچنین از وی پرسیده شد که آیا اپل علاقه‌مند به خرید سرویس‌های دیگر برای گسترش بیشتر تجارت خدمات خود است یا خیر. این سوال به خرید احتمالی غول دنیای استریمینگ، یعنی نتفلیکس توسط اپل اشاره دارد. تیم کوک می‌گوید که اگر خرید یک شرکت منطقی باشد، اپل آن را می‌خرد

البته، تیم کوک جزئیاتی در مورد استراتژی اپل ارائه نکرده است، اما در همین حال گفت که اپل به طور مداوم بازار را برای خریدهای احتمالی زیر نظر دارد و اگر این امر منطقی باشد، اپل خرید یک شرکت بزرگ را رد نمی‌کند. با این حال، تیم کوک ادعا می‌کند که اپل هرگز صرفا برای خرید، یک معامله را انجام نمی‌دهد و صرفا برای افزایش درآمد خود چنین تصمیماتی نمی‌گیرد. وی همچنین تاکید می‌کند که حداقل در حال حاضر، اپل همچنان روی خرید شرکت‌های کوچک‌تر متمرکز است و در عین حال افرادی را که می‌توانند به عملکرد این شرکت قدرت بیشتری دهند را نیز جذب می‌کند.

خرید نتفلیکس توسط اپل

به گزارش خبرگزاری GizChina، وی می‌گوید که ما همیشه به دنبال این هستیم و دائما از خود می‌پرسیم، آیا این خرید استراتژیک است؟ تیم کوک گفتهه است که ما هرگز صرفا به خاطر خرید، معامله‌ای انجام نمی‌دهیم و هرگز صرفا برای افزایش درآمد اپل، چنین کاری انجام نخواهیم داد. تا کنون، ما مقایسه‌های زیادی در مقیاس‌های مختلف را انجام داده‌ایم و فکر می‌کنیم که شرکت‌های کوچک و استخدام افراد توانمند بهترین استراتژی باشد.

اما من هیچ احتمالاتی برای آینده را رد نمی‌کنم و ما همیشه بازار را زیر نظر داریم. این اولین باری نیست که از تیم کوک در مورد خرید شرکت‌های بزرگ دیگر توسط اپل سوال می‌شود. در اوایل آوریل، مدیر عامل اپل گفت که این شرکت همیشه به دنبال استعدادها است و اگر یک حرکت، منطقی و استراتژیک باشد، پس خریدهای بزرگ را رد نمی‌کند. بسیاری از تحلیلگران بازار معتقدند که اپل باید شرکت‌هایی مانند Peloton یا حتی Netflix را خریداری کند. نظر شما کاربران ترنجی در این مورد چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان