حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش گوشی هوشمند در سه ماهه اول 2023 با کاهش 12 درصدی همراه بوده است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | تحلیل بازار

مؤسسه آماری Canalys به‌تازگی گزارش اولیه خود از فروش جهانی گوشی هوشمند در سه ماهه اول سال 2023 را منتشر کرده است. بر اساس داده‌های خام، عرضه گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه اول 2023 به‌میزان 12 درصد نسبت‌به مدت‌زمان مشابه سال گذشته کاهش یافته است و برای پنجمین سال متوالی شاهد کاهش فروش در این دوره هستیم. سامسونگ به‌دلیل کاهش علاقه کاربران به خرید سری آیفون 14 پرو پس از گذشت شش ماه از عرضه این گوشی، جایگاه اول را از اپل پس گرفته، درحالی‌که شیائومی فروش زیادی را از دست داده است، اما توانسته در رتبه سوم باقی بماند.

فروش گوشی هوشمند در سه ماهه اول 2023

به‌گفته‌ی تحلیلگر Sanyam Chaurasia، کاهش فروش گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه اول سال در کل صنعت موردانتظار بوده است. بله، شرایط اقتصاد کلان کمی بهبود یافته و شرکت‌ها بیشتر در تبلیغات و سایر فعالیت‌های بازاریابی سرمایه‌گذاری کرده‌اند. بااین‌حال، تقاضای مصرف‌کننده، به‌ویژه در بخش ارزان‌قیمت به‌دلیل تورم بالا، همچنان پایین باقی مانده است.

فروش گوشی هوشمند در سه ماهه اول 2023

فروش گوشی هوشمند در سه ماهه اول 2023

سامسونگ با 22 درصد سهم از بازار، جایگاه اول را از اپل با 21 درصد سهم پس گرفته است. بااین‌حال، این وضعیت ممکن است باعث نگرانی سامسونگ شود. این برند کره‌ای معمولاً هر سال رتبه اول را از اپل در سه‌ماهه اول سال پس می‌گیرد، زیرا تقاضای آیفون در این دوره نسبت‌به سه‌ماهه سوم یا چهارم سال گذشته آن کاهش می‌یابد. اما شکاف بین سامسونگ و اپل در سه‌ماهه اول امسال نسبت‌به سال گذشته به‌طور چشمگیری کاهش یافته است. برای مقایسه، سامسونگ در سه‌ماهه اول سال 2022 سهم 24 درصدی از بازار را به خود اختصاص داده بود، درحالی‌که اپل سهم 18 درصدی از بازار داشت.

تداوم تقاضای ضعیف باعث شده تا سازندگان حجم تولید را کاهش دهند، زیرا آن‌ها به‌دنبال پاکسازی موجودی فعلی خود هستند. این موضوع در درازمدت بر زنجیره تأمین قطعات نیز تأثیر منفی گذاشته است.

بااین‌حال، فناوری‌های جدید سخت‌افزاری، فروشندگان گوشی‌های هوشمند را در برنامه‌ریزی تولید و بهینه‌سازی سفارش‌های خود فعال‌تر کرده است. همان‌طور که انتظار می‌رود، اولین نشانه‌های بهبود در سه‌ماهه دوم سال 2023 مشاهده خواهد شد و ما باید شاهد فروش بیشتر گوشی‌های هوشمند در این دوره باشیم.

نظر شما درباره آمار فروش گوشی هوشمند در سه ماهه اول 2023 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی