حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خرید بلیط قطار در کوپه مخصوص بانوان

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | ریپورتاژ و آگهی

سفر با قطار ازجمله روش‌های محبوب خیلی از افراد است که مزایای زیادی دارد. قطارها و کوپه‌های‌شان دریایی از خاطرات مسافران قبلی را در خودشان نگه‌داشته‌اند. برای تجربه سفر با قطار شاید بهتر باشد پیش از خرید بلیت قطار نگاهی به امتیازات و ویژگی‌های مخصوص هم‌مسیری با کوپه‌های جذاب قطار بیاندازید.

برای مثال در قطار امکانی برای رزرو کوپه‌های ویژه آقایان یا بانوان وجود دارد که یکی از مزیت‌های این وسیله نقلیه محسوب‌می‌شود. این ویژگی کنار بسیاری از مشخصات جالب دیگر مثل امکان حمل خودرو با قطار در برخی مسیرهای ریلی، امکان رزرو کوپه دربست و… شما را از خرید بلیت قطار مطمئن‌تر می‌کند.

تا حالا در شرایط سفرهای تنهایی قرار گرفته‌اید؟ بسیاری از سفرهای کاری به‌شکل انفرادی پیش‌می‌آیند و گاهی تا چندین مرحله تکرار می‌شوند. برای کسانی که خیلی اهل سفر و چمدان‌های همیشه آماده باشند، فاکتورهای متفاوتی برای انتخاب وسیله نقلیه وجوددارد. برای مثال شاید سفری چندروزه و تفریحی همراه خانواده با هواپیما فکر خوبی باشد اما گاهی سفرهای پی‌درپی به‌ویژه برای مسائل و مشکلات اداری، شما را در انتخاب هواپیما دچار تردید می‌کند. در این موارد خرید بلیت قطار یکی از بهترین گزینه‌ها خواهدبود.

در خرید بلیت قطار هم برتری‌های زیادی به‌چشم‌می‌خورد. برای نمونه شما می‌توانید یک کوپه دربست برای سفرهای خانوادگی یا دوستانه رزرو کنید. امکاناتی هم در هر کوپه وجود دارد تا سفر خوشایندی را برای شما رقم بزند. مثلا شما می‌توانید از پریز برق برای شارژ وسایل الکترونیکی خودتان بهره‌ببرید. درصورت وجود صفحه نمایش می‌توانید فیلم و سریال تماشا کنید و درآخر از پذیرایی عصرانه قطار لذت ببرید. البته رستوران قطار همیشه برای ثبت سفارش شما آماده است تا یک وعده غذایی را در کوپه خودتان یا در رستوران قطار میل کنید. علاوه‌براین در هر واگن سرویس بهداشتی تعبیه شده‌است. یادتان نرود که هنگام توقف قطار در هر ایستگاه درب‌های سرویس بهداشتی قفل و بعد از حرکت، مجدد باز می‌شود.

کوپه ویژه بانوان

در هر قطاری تعدادی ظرفیت برای کوپه‌های ویژه درنظرگرفته‌می‌شود. این‌ها همان کوپه‌های مخصوص بانوان و آقایان است که در بعضی شرایط مردم ترجیح‌شان می‌دهند. خیلی اوقات به‌خصوص اگر تنهایی سفر بروید، خرید بلیت قطار در کوپه بانوان انتخاب بهتری برای شما خواهدبود. گاهی‌اوقات در سفرهای طولانی با قطار، هم‌نشینی با خانم‌هایی که مثل خودتان تنهایی به دل جاده زده‌اند حس بهتری دارد. برای خرید بلیت قطار در کوپه بانوان هم لازم نیست اقدام خاصی انجام دهید. فقط هنگام خرید اینترنتی بلیط، دنبال گزینه کوپه ویژه خواهران باشید، درصورت وجود جای خالی می‌توانید به‌سادگی و مثل یک کوپه معمولی، بلیط قطار خود را رزرو کنید.

این ویژگی فقط مخصوص بانوان نیست. کوپه ویژه برادران با عملکرد مشابه و نحوه خرید بلیط مثل کوپه خواهران، به شما این امکان را می‌دهد که در طی سفرهای تک‌نفره خودتان با دیگر آقایان همراه باشید. نکته‌ای درباره خرید بلیت قطار در کوپه بانوان برای فرزندان پسر شما وجود دارد. پسرها برای ورود به این کوپه‌ها محدودیت سنی دارند و شما نمی‌توانید برای پسربچه‌های بالای شش سال بلیط قطار در کوپه ویژه خواهران رزرو کنید.

این مطلب را هم بخوانید: شکم گردی در شیراز

مراحل خرید بلیت قطار کوچه بانوان

برای خرید بلیت قطار شما می‌توانید حضوری یا آنلاین اقدام کنید. هرکدام از این روش‌ها مزایا و معایبی دارد. اما عموما خرید بلیت قطار به‌صورت اینترنتی راحت‌تر است و دردسر کم‌تری دارد. کافی است به یکی از سایت‌های فروش بلیط مثل علی‌بابا مراجعه کنید و طی چند مرحله، به‌راحتی بلیط قطار موردنظرتان را بخرید. با این روش هم در وقت خودتان صرفه‌جویی می‌کنید و هم نیازی به مراجعه حضوری برای مراحل خرید ندارید. برای مثال مراحل خرید اینترنتی بلیط را در سایت علی‌بابا برای شما به‌شکل خلاصه توضیح می‌دهیم.

اول وارد سایت علی‌بابا شوید و به قسمت خرید بلیط قطار بروید. در این بخش باید مبدا، مقصد، تاریخ رفت‌وبرگشت و تعداد مسافران را وارد کنید. اما نگاهی هم به بالای این کادر ها بیاندازید. در کادرهای کوچک جداگانه مشخصات دیگری وجود دارد که با تعیین آن‌ها، می‌توانید از مزایای مختلف خرید بلیت قطار بهره ببرید. بعد از تکمیل همه این مراحل، با کلیک روی گزینه جست‌وجو، قطارهای منطبق‌با درخواست شما برای‌تان نمایش داده‌می‌شود که باید بین آن‌ها باتوچه به هزینه و شرایط دیگر، یکی را برگزینید و مراحل خرید بلیت قطار را تا آخر بروید.

در کادر کوچک اول، یک یا دوطرفه بودن بلیط را مشخص می‌کنید. معمولا خرید بلیط دوطرفه هم صرفه اقتصادی بیشتری دارد و هم خیال شما را بابت زمان دقیق برگشت راحت می‌کند. اما باز هم کاملا به شرایط و انتخاب شما بستگی دارد. کادر بعدی یکی دیگر از ویژگی‌های قطار است که بیشتر برای سفرهای دسته‌جمعی مورداستفاده قرار می‌گیرد. در این موارد شما می‌توانید گزینه دربست می‌خواهم را انتخاب کنید و یک کوپه کامل را دراختیار داشته‌باشید. کادر بعد از این، همان بخش موردنظر ما است. در این قسمت باید بین مسافرین عادی، ویژه خواهران و ویژه برادران یک گزینه را انتخاب کنید. آخرین کادر هم برای حمل خودرو با قطار و به‌تازگی در سایت علی‌بابا قرارگرفته‌است.

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
واحد تبلیغات