حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چراغ دی لایت پژو پارس را ببینید + رینگ آلومینیومی جدید

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار داخلی، حتما بخوانید، خودرو

بر اساس استانداردهای جدید، خودروهای جدید باید به چراغ روشنایی روز یا DayLight (دی‌لایت) مجهز شوند. در همین راستا ایران خودرو تصمیم به تجهیز خودروهای قدیمی خود مانند پژو پارس و رانا به این چراغ کرده است. در این مطلب با هم چراغ دی لایت پژو پارس را می‌بینیم. همچنین این پژو پارس حاضر در خط تولید ایران خودرو رینگ آلومینیومی جدید هم دارد.

چراغ دی لایت پژو پارس

در محصولات جدیدتر تولیدی توسط ایران خودرو می‌توان چراغ روشنایی روز را دید. برای مثال دنا (پلاس یا ساده)، تارا، پژو ۲۰۷ و سورن پلاس از جمله محصولاتی هستند که دی لایت دارند.

پس از توقف تولید پژو ۲۰۶ حالا پژو پارس و رانا بدون چراغ روشنایی روز هستند. هر چند چراغ جلوی رانا پلاس یک اَبرویی دارد اما دی‌لایت محسوب نمی‌شود.

متاسفانه ایران خودرو تیم روابط عمومی یا تبلیغات آن‌ها هیچ عملکرد خوبی ندارند و تصاویر ابتدا به صورت غیررسمی منتشر می‌شوند. به تازگی ۳ تصویر از پژو پارس‌های مختلف حاضر در خط تولید ایران خودرو ارائه شده که به چراغ دی‌لایت این محصول اشاره دارد. چراغی که احتمالا در رانا پلاس هم به همین شکل باشد.

مجموعه مه شکن و دی لاین پژو پارس ایران خودرو

مجموعه مه شکن و دی لایت پژو پارس ایران خودرو

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید، دی‌لایت پژو پارس حالا در همان قاب مه‌شکن قدیمی قرار می‌گیرد. طراحی کلی به این صورت است که یک طراحی L شکل (خوابیده) برای چراغ روشنایی روز در نظر گرفته شده و چراغ مه‌شکن در قابی کوچکتر جای می‌گیرد.

همچنین در این تصویر رینگ آلومینیومی جدید پژو پارس نیز دیده می‌شود. با توجه به مشکی بودن داخل کاسه چراغ باید گفت این دستگاه پژو پارس سفارشی است. البته مشخص نیست که همه محصولات با همین رینگ ارائه می‌شوند یا مثل قبل همه چیز به شانس (!) شما بستگی دارد.

وقتی که فقط دی لایت روشن باشد، مثل تصویر اول این مطلب دیده می‌شود. اگر در شرایط لزوم و هوای مه‌آلود اقدام به روشن‌کردن مه‌شکن کنید، این مجموعه به شکل زیر خواهد بود:

چراغ دی لایت و مه شکن پژو پارس به صورت همزمان روشن است

چراغ دی لایت و مه شکن پژو پارس به صورت همزمان روشن است

تغییر دیگری که در محصولات اکثر محصولات ایران خودرو برای اولین بار اتفاق خواهد افتاد، چراغ موقعیت یا پوزیشن لایت است. به این معنی که چراغ‌های عقب در طول روز هم روشن خواهند بود. متاسفانه هنوز تصویری از این بخش ارائه نشده که ببینیم آیا تغییری در چراغ ایجاد می‌شود یا صرفا در طول روز روشن خواهد بود. البته برای تچربه بصری بهتر باید از LED استفاده شود اما هنوز چیزی مشخص نیست.

نظر شما چیست؟ این طراحی دی‌لایت را برای محصول قدیمی و نامیرای ایران خودرو می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)