حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیش‌بینی کاهش شدید درآمد و سود سامسونگ برای چارک اول سال ۲۰۲۳

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، عملکرد تجاری شرکت ها

بنا بر شرایط بازار همواره باید گفت که نوسان در عملکرد تجاری شرکت‌ها وجود دارد. به نظر می‌رسد که اولین سه‌ماهه از سال ۲۰۲۳ برای Samsung بسیار سخت خواهد بود. امروز به صورت رسمی پیش‌بینی کاهش شدید درآمد و سود سامسونگ برای چارک اول سال ۲۰۲۳ منتشر شده است.

کاهش شدید درآمد و سود سامسونگ

سامسونگ پیش‌بینی درآمد سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ خود را منتشر کرده است. اینجا نتایجی تلخ‌تر از هر چیزی که در بیش از یک دهه اخیر دیده‌ایم، دیده می‌شود. فروش بین 62 تا 64 تریلیون KRW (حدود 48 میلیارد دلار) خواهد بود که 10٪ کاهش چارک به چارک و تقریبا 20٪ کاهش سالانه خواهد داشت.

سود عملیاتی حدود 0.5-0.7 تریلیون KRW (455 میلیون دلار) خواهد بود که کاهشی 6 برابری نسبت به سه ماهه قبل و کاهش خیره کننده 95 درصدی نسبت به سود 14.12 تریلیون KRW در زمان مشابه سال گذشته دارد.

سامسونگ عنوان کرد که به دلیل تقاضای ضعیف ادامه‌دار، تولید تراشه‌های حافظه را به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد. شرکت کره‌ای می گوید که این شرایط دلیل اصلی بدترین نتایج سود از سال 2009 است.

گروه سامسونگ بزرگترین شرکت خانوادگی در کره‌جنوبی است که در این کشور “chaebol” نامیده می شود. این شرکت بیش از 20 درصد از تولید ناخالص داخلی کره را تشکیل می‌دهد. این عملکرد مشکلات اقتصادی در داخل کشور را عمیق‌تر می کند.

این دومین سه ماهه متوالی با کاهش شدید در سود و درآمد است. اگر به یاد داشته باشید در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ هم شاهد کاهش نزدیک به ۷۰ درصدی در سودآوری این شرکت بودیم. در آن زمان، سامسونگ جنگ در اوکراین و تورم را مقصر می‌دانست، اما واضح است که دوره طلایی تراشه‌های حافظه این شرکت به پایان رسیده است و باید برای بازگرداندن سودآوری به جای دیگری نگاه کند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید آبی‌پوش‌های کره‌ای راهی برای برون‌رفت از این بحران پیدا خواهند کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)