حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قیمت لنز پریسکوپی آیفون ۱۵ پرو مکس از میانگین بازار کمتر خواهد بود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

دوربین پریسکوپی اصلا موضوع جدیدی نیست. هواوی پی ۳۰ پرو یکی از اولین موبایل‌های هوشمند مدرن است که این لنز را سال ۱۳۹۸ ارائه می‌کرد. در حالی که شایعه شده iPhone 15 Pro Max اواسط سال ۱۴۰۲ چنین دوربینی را استفاده خواهد کرد، یک موضوع جالب درباره آن گزارش شده است. گفته می‌شود که قیمت لنز پریسکوپی آیفون ۱۵ پرو مکس از میانگین بازار کمتر خواهد بود، اما چرا کمتر؟

قیمت لنز پریسکوپی آیفون ۱۵ پرو مکس

آنطور که شایعات می‌گویند، آیفون ۱۵ پرو مکس احتمالا دارای یک لنز پریسکوپی باشد که امکان زوم اپتیکال بسیار بیشتری را نسبت لنز تله فوتو فعلی فراهم می کند. این دوربین با پتانسیل زوم اپتیکال حداقل ۱۰ برابری، به مراتب از زوم ۳ برابری موجود در آیفون 14 پرو و پرو مکس فراتر خواهد رفت.

طراحی پیشرفته لنز پریسکوپی می‌تواند محدودیت‌های عمق گوشی‌های هوشمند را با استفاده از یک منشور برای منحرف کردن نور تا زاویه ۹۰ درجه، برطرف کند و امکان جمع شدن لنز به صورت افقی در بدنه دستگاه را فراهم می‌کند، چیزی مانند تصویر بالا.

لارگان

لارگان

اما موضوع جالب درباره قدرت چانه‌زنی اپل برای خرید این لنز است. گزارش Kuo حاکی از آن است که اپل با برند تایوانی لارگان (Largan) برای تامین لنز پریسکوپی و تنها با قیمت ۴ دلار مذاکره کرده است.

برای مقایسه باید گفت که قیمت معمول این لنز برای موبایل‌ها حدود ۴.۵ تا ۵ دلار است. با وجود حاشیه سود کم اما به دلیل قیمت فوق رقابتی، انتظار می رود لارگان تنها تامین کننده لنز دوربین پریسکوپ آیفون ۱۵ پرو مکس باشد.

در سال‌های گذشته، اپل سفارشات خود را برای لنزهای دوربین آیفون بین Largan و Genius تقسیم می‌کرد و این دو تامین‌کننده را در مقابل یکدیگر قرار داد تا بهترین قیمت را تضمین کند.

امسال، لارگان موفق شده است تمامی سفارشات لنز پریسکوپ را تضمین کند، البته با قیمتی بسیار با تخفیف. گزارش Kuo همچنین نشان می‌دهد که Genius لنز پریسکوپ آیفون ۱۶ را در سال آینده عرضه خواهد کرد که احتمالاً هزینه قطعات را حتی پایین‌تر می‌آورد.

این خبر نشان می‌دهد که توانایی اپل برای حفظ حاشیه سود و ارائه فناوری پیشرفته به مشتریان نه تنها به مهارت مهندسی آن بستگی دارد، بلکه به مهارت های مذاکره با تامین کنندگان نیز مرتبط است.

نظر شما چیست؟ منتظر دوربین پریسکوپی آیفون ۱۵ پرو مکس هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)