حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویوو به‌زودی ادغام iQOO با برند خود را به‌منظور کاهش هزینه‌ها در دستور کار قرار می‌دهد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | IQOO، ویوو

طبق گزارش‌ها، غول تولیدکننده گوشی‌های هوشمند چینی، ویوو، درحال برنامه‌ریزی برای ادغام زیربرند تجاری محبوب خود، iQOO، در بخش اصلی تجاری خود است که می‌تواند به این شرکت در افزایش کارایی و کاهش هزینه‌ها کمک کند. طبق گزارش اخیر 36Kr، ویوو و iQOO تاکنون منابع متعددی مانند تحقیق و توسعه، زنجیره تأمین و تدارکات رسانه‌ای را درگذشته به‌اشتراک گذاشته‌اند، اما به‌طور مستقل در زمینه‌هایی مانند برنامه‌ریزی، استراتژی رسانه و تجارت الکترونیک عمل کرده‌اند.

ادغام iQOO با ویوو

حرکت جدید شامل ادغام تیم‌های تجاری آنلاین و برندینگ iQOO با تیم‌های موجود Vivo است، اگرچه مشخص نیست که آیا iQOO واحد تجاری جداگانه‌ای را حفظ خواهد کرد یا خیر. به‌گفته‌ی منبعی از Vivo، مدیریت ارشد قبلاً درباره امکان حذف فروشگاه‌های مستقل iQOO نیز بحث کرده است.

طبق آخرین داده‌های CINNO Research، پنج برند اصلی گوشی‌های هوشمند در بازار چین همگی رشد منفی را در ماه ژانویه تجربه کردند و دامنه کاهشی بین 4.2 تا 23.5 درصد نسبت‌به مدت مشابه سال گذشته داشتند. در این میان، تنها کاهش فروش شیائومی کمتر از کاهش کلی در بازار گوشی‌های هوشمند بود. اوپو، آنر و ویوو همگی با کاهش 13.5 درصدی، 19.2 درصدی و 23.5 درصدی شاهد کاهش فروش قابل‌توجهی بودند. Vivo (به‌استثنای iQOO) درحال‌حاضر پنجمین تولیدکننده بزرگ در بازار گوشی‌های هوشمند چین است.

ادغام iQOO با ویوو

ادغام iQOO با ویوو

ادغام iQOO در عملیات Vivo می‌تواند به این شرکت کمک کند تا منابع خود را تثبیت کرده و موقعیت رقابتی خود را در بازار بهبود بخشد. بااین‌حال، باید دید که این موضوع چه تأثیری بر روی محصول و استراتژی برندسازی دو شرکت خواهد داشت. Vivo و iQOO هنوز به این گزارش‌ها پاسخ رسمی نداده‌اند.

این روزها انتشار گزارش‌هایی پیرامون ادغام و یا حذف زیربرندهای تولیدکننده گوشی‌های هوشمند با شرکت‌های اصلی خود موضوع تازه‌ای نیست. در چند هفته گذشته، شاهد انتشار خبرهایی مبنی‌بر تعطیل شدن بخش گوشی‌های گیمینگ لنوو Legion و همچنین بلک شارک شیائومی بوده‌ایم و انتظار می‌رود با ادامه کاهش فروش گوشی‌های هوشمند، این روند در آینده نیز ادامه‌دار باشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی