حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمایشگر هایی با حاشیه فوق نازک 1 میلی‌متری به‌زودی از سوی سازندگان چینی استفاده خواهد شد

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | شایعات، نمایشگر

شایعه شده است که اپل در آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس از نمایشگری با نازک‌ترین حاشیه در صنعت استفاده می‌کند که اندازه آن فقط 0.06 اینچ است. بااین‌حال، به‌گفته‌ی Ice Universe، دیری نمی‌گذرد که تولیدکننده نمایشگر چینی با نام ChinaStar که گفته می‌شود به‌زودی تولید انبوه یک نوع پنل نمایشگر با حاشیه های فوق نازک به ضخامت تنها 1 میلی‌متر را آغاز می‌کند، از این رکورد نیز فراتر خواهد رفت.

حاشیه نمایشگر های فوق نازک 1 میلی‌متری

شنیدن نام “ChinaStar” برای اولین بار عجیب است، اما این شرکت یک سازنده نمایشگر است که درواقع متعلق به برند TCL می‌باشد. در طول نمایشگاه CES 2023، کمپانی TCL نمونه اولیه تبلتی را با نسبت صفحه‌نمایش به بدنه 94 درصد به‌نمایش گذاشت. اگرچه ما چیزی در مورد ورود این محصول به بازار نشنیدیم، اما واضح است که TCL می‌خواهد زمینه را برای محصولات آینده با حاشیه‌های نازک‌تر فراهم کند.

این خبر اولین بار توسط Ice Universe در توییتر به‌اشتراک گذاشته شده و وی بیان می‌کند که حاشیه‌های 1 میلی‌متری از حاشیه‌های 1.55 میلی‌متری که انتظار می‌رود توسط آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس آینده استفاده شود، باریکتر خواهد بود. این تفاوت کاهش 64 درصدی حاشیه‌ها را نشان می‌دهد. همچنین رکورد فعلی در اختیار شیائومی 13 است، پرچمدار اندرویدی که دارای نمایشگری با حاشیه‌های 1.81 میلی‌متری است. اگرچه Ice Universe اشاره‌ای نمی‌کند که کدام مدل گوشی هوشمند آینده دارای این قاب‌های 1 میلی‌متری خواهد بود، ما می‌توانیم براساس مدل‌های قبلی حدس بزنیم.

نمایشگر های فوق باریک 1 میلی‌متری

حاشیه نمایشگر های فوق نازک 1 میلی‌متری

ما گمان می‌کنیم که دستگاه بعدی با این قاب‌های 1 میلی‌متری شیائومی 14 باشد و کاملاً منطقی است که چرا این شرکت این مسیر را دنبال می‌کند. اولاً، رکورد فعلی متعلق به شیائومی 13 است و اگر شایعات درنهایت صحت داشته باشند، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس این تاج را از آن خود خواهند کرد. این رقابت باید به شیائومی انگیزه کافی برای عرضه پرچمدار بعدی خود با نازک‌ترین حاشیه‌های تاریخ بدهد و ازآنجایی‌که ChinaStar یک تأمین‌کننده محلی در داخل چین است، تهیه این پنل‌ها نباید دشوار باشد.

متأسفانه، این سازنده هیچ جدول زمانی تخمینی برای عرضه این نمایشگرها ارائه نکرده است، بنابراین ممکن است ChinaStar در اولین دسته با مشکلات تولیدی مواجه شود. مدت کوتاهی پس از عرضه آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس، باید در مورد پیشرفت ChinaStar بیشتر بشنویم، بنابراین در آینده اطلاعات بیشتری در این زمینه در دسترس قرار خواهد گرفت.

نظر شما درباره حاشیه نمایشگر های فوق نازک 1 میلی‌متری چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی