حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مهلت مجدد انتخاب خودرو در طرح فروش یکپارچه : ۷ و ۸ فروردین ۱۴۰۲

نوشته

11 ماه قبل | بدون دیدگاه | اخبار داخلی، حتما بخوانید، خودرو

اگر برای خرید خودرو داخلی از طرح فروش یکپارچه یا اصطلاحا طرح فروش بدون قرعه کشی خودرو اقدام کرده‌اید اما همچنان نتوانستید مدل خودرو را انتخاب کنید، شما تنها نیستید! وزارت صمت برای متقاضیان واجد شرایطی که از شنبه ۲۰ اسفند تا سه‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ اقدام به افتتاح حساب وکالتی کرده و ۱۰۰ میلیون تومان بلوک کردند اما نتوانستند ثبت‌نام خود را تکمیل کرده و مدل خودرو را انتخاب کنند، یک فرصت مجدد دوباره در نظر گرفته است. مهلت مجدد انتخاب خودرو در طرح فروش یکپارچه در روزهای ۷ و ۸ فروردین ۱۴۰۲ ممکن خواهد بود.

انتخاب خودرو در طرح فروش یکپارچه

با توجه به پافشاری وزارت صمت برای ارائه یک طرح فروش متفاوت در سال ۱۴۰۱، آغاز مراحل طولانی این طرح از اواخر اسفند آن سال انجام شد. متقاضیان خرید خودرو داخلی به روش جدید و بدون قرعه‌کشی، از روز شنبه ۲۰ اسفند تا سه شنبه ۲۳ اسفند فرصت داشتند که یک حساب شخصی وکالتی به نام “سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان” ایجاد کنند.

سپس می‌بایست از جمعه ۲۶ اسفند تا یکشنبه ۲۸ اسفند با ورود به وب سایت esalecar.ir نسبت به ثبت نام خودرو مورد نظر اقدام می‌کردند. این مهلت یک بار تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ هم تمدید شد اما حالا مجددا تمدید می‌شود. متقاضیان جامانده از انتخاب مدل خودرو باید دوشنبه و سه شنبه این هفته یعنی ۷ و ۸ فروردین ۱۴۰۲ با مراجعه به وب‌سایت بالا، اقدام به انتخاب خودرو کنند.

همچنین این امکان فراهم شده است که افرادی که نتوانستند در طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کنند، در پایان خرداد ماه ۱۴۰۲ یک بار دیگر شانس خود را برای خودروهایی که در این دوره اول عرضه، تقاضای بالایی نداشتند، امتحان کنند.

لیست کامل و به‌روزشده مدل خودروهای موجود در این طرح را از اینجا ببینید:

مدل خودروهای داخلی طرح فروش بدون قرعه کشی مشخص شد (لیست آپدیت شد)

پس از انتخاب خودرو توسط متقاضیان، فرآیند قرعه‌کشی (!) یا به تعبیر وزارت صمت، اولویت‌بندی متقاضیان آغاز خواهد شد. هنوز زمان دقیق این مرحله مشخص نیست اما احتمالا اواخر فروردین ۱۴۰۲ باشد. با این قرعه‌کشی مشخص می‌شود که خودرو مورد تقاضای شما چه زمانی قابل تحویل است. با این حال قیمت ها اصلا مشخص نیست. اگر مایل بودید در صف می‌مانید اگر نه انصراف می‌دهید.

قیمت خودروها در زمان تحویل چقدر است؟

طرح فروش بدون قرعه کشی خودرو

طرح فروش بدون قرعه کشی خودرو

پرسش کاملا بدون پاسخی که این بار تقریبا تهدیدآمیز پاسخ داده شده است. در حالی که نه قیمت خودروها مشخص است و نه راه‌حل قیمت‌گذاری آن‌ها به صورت نگران کننده‌ای گفته می‌شود:

خریداران خودرو توجه داشته باشند قیمت خودرو در زمان تحویل، قیمت روز اعلامی مطابق دستورالعمل شورای رقابت خواهد بود و کسانی که صرقا با هدف کسب درآمد قصد ثبت نام دارند باید خطر بالای این کار را در نظر بگیرند!

تا جایی که پیداست، قیمت خودروها در این طرح با قیمت کارخانه متفاوت خواهد بود اما اینکه چقدر است و چه زمانی این قیمت اعلام خواهد شد، مشخص نیست. آیا به صورت ماه به ماه و با تحویل‌های جدید مشخص می شود، آیا سالانه تعیین می‌شود یا …، مشخص نیست.

شما در این طرح شرکت کردید؟ موفق به انتخاب مدل خودروی خود شدید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)