حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ثبت نام خودرو بدون قرعه کشی از شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ + جزئیات بیشتر

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار داخلی، حتما بخوانید، خودرو

ماجرای فروش بدون قرعه کشی خودرو تبدیل به یک موضوع با ادعاهای فراوان اما خروجی صفر شده است. در حالی که در ابتدا از برنامه ارائه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو صحبت می‌شد، حالا اطلاعات بیشتری درباره ثبت نام خودرو بدون قرعه کشی از شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ارائه شده است طرحی که نه تعداد عرضه، نه مدل خودرو، نه زمان تحویل و نه قیمت عرضه خودرو در آن مشخص نیست!

ثبت نام خودرو بدون قرعه کشی

به توجه به این درباره موارد نامشخص طرح (که کم هم نیستند!) صحبت کردیم، بیاید ببینیم چه مواردی به صورت قطعی اعلام شده است؟

کوییک آر

کوییک آر

۱- زمان‌بندی ثبت نام

متقاضیان خرید خودرو داخلی به روش جدید و بدون قرعه‌کشی، از روز شنبه ۲۰ اسفند تا سه شنبه ۲۳ اسفند ابتدا باید یک حساب شخصی وکالتی به نام “سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان” ایجاد کنند.

از جمعه ۲۶ اسفند تا یکشنبه ۲۸ اسفند با ورود به وب سایت “esalecar.ir” نسبت به ثبت نام خودرو مورد نظر اقدام کنند.

تا پایان فروردین ۱۴۰۱ دو فرآیند زیر صورت خواهد گرفت:

  1. الف- اولویت‌بندی متقاضیان (احتمالا با قرعه کشی!)
  2. ب- زمان‌بندی تحویل خودرو

۲- هزینه لازم برای حساب وکالتی طرح ثبت نام بدون قرعه کشی خودرو

تا پایان این فرآیند که فعلا گفته می‌شود تا پایان فروردین ۱۴۰۱ به طول خواهد انجامید، بدون توجه به مدل خودرو مورد تفاضا باید مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان را در حساب وکالتی خود مسدود کنید!

حال اگر زمان تحویل خودرو شما بیش از ۳ ماه باشد، با حفظ نوبت می‌توانید نسبت به رفع انسداد مبلغ مربوطه اقدام کنید. سپس با فراخوان خودروساز به قطعی کردن ثبت نام خود اقدام نمایید.

۳- قیمت خودروها چند است؟

پرسش کاملا بدون پاسخی که این بار تقریبا تهدیدآمیز پاسخ داده شده است. در حالی که نه قیمت خودروها مشخص است و نه راه‌حل قیمت‌گذاری آن‌ها به صورت نگران کننده‌ای گفته می‌شود:

خریداران خودرو توجه داشته باشند قیمت خودرو در زمان تحویل، قیمت روز اعلامی مطابق دستورالعمل شورای رقابت خواهد بود و کسانی که صرقا با هدف کسب درآمد قصد ثبت نام دارند باید خطر بالای این کار را در نظر بگیرند!

تا جایی که پیداست، قیمت خودروها در این طرح با قیمت کارخانه متفاوت خواهد بود اما اینکه چقدر است و چه زمانی این قیمت اعلام خواهد شد، مشخص نیست. آیا به صورت ماه به ماه و با تحویل‌های جدید مشخص می شود، آیا سالانه تعیین می‌شود یا …، مشخص نیست.

طرح فروش فوری فیدلیتی و دیگنیتی

۴- چه برندهایی با چه خودروهایی در این طرح خودرو ارائه می کنند؟

به روزرسانی شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱: مدل خودورهای داخلی طرح فروش بدون قرعه کشی مشخص شد.

مدل خودروهای داخلی طرح فروش بدون قرعه کشی مشخص شد

این پرسش هم کاملا بدون پاسخ است. حداقل می‌دانیم که ایران خودرو و سایپا در این طرح حضور دارند. با این حال از دیگر برندهای مونتاژکار داخلی اطلاعی در دست نیست. همچنین مدل خودروها هم مشخص نیست.

نظر شما چیست؟ تا کنون این داده‌ها درباره طرح فروش مثلا (!)‌ بدون قرعه کشی خودرو ارائه شده است. در حقیقت قرعه کشی از جایی به جای دیگر منتقل شده و حذف نشده است. به این صورت که حالا قرعه کشی برای تعیین زمان تحویل خودرو انجام می شود در حالی که قبلا برای مشخص شدن ارائه خودرو انجام می‌شد.

نظر شما چیست؟ در این طرح شرکت خواهید کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)