حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جزیره پویا آیفون 15 اپل میزبان سنسور مجاورت یکپارچه جدید خواهد بود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

انتظار می‌رود تمامی مدل‌های آیفون 15 اپل در سال جاری به طراحی جزیره پویا مجهز شوند که سوراخ نمایشگر تکی + کپسولی بالای نمایشگر این گوشی‌ها را به‌صورت یک کپسول بزرگتر درمی‌آورد. اما طبق جدیدترین اطلاعات فاش‌شده، تغییرات دیگری نیز در جزیره پویا آیفون 14 پرو که در مدل‌های امسال استفاده شده بود نیز ایجاد خواهد شد و سنسور مجاورت در داخل منطقه Dynamic Island ادغام می‌شود.

جزیره پویا آیفون 15 اپل

بر اساس توییت جدید مینگ چی کو، تحلیلگر معتبر اپل، حسگر مجاورت در سری آیفون 15 به‌جای قرار گرفتن در زیر نمایشگر، در داخل منطقه Dynamic Island یکپارچه خواهد شد:

«در آیفون 14 پرو، سنسور مجاورت در زیر نمایشگر (خارج از جزیره پویا) قرار دارد. برعکس، در سری آیفون 15، سنسور مجاورت در جزیره دینامیک قرار دارد و تقریباً هیچ تغییری در ابعاد Dynamic Island ایجاد نخواهد شد.»

سنسور مجاورت زمانی را تشخیص می‌دهد که کاربر گوشی را روی گوش خود نگه داشته و درنتیجه نمایشگر گوشی خاموش می‌شود. این امکان وجود دارد که جابجایی محل حسگر به بهبود Face ID مرتبط باشد، اما همان‌طور که Kuo می‌گوید، بعید است که این تغییر در ظاهر یا عملکرد جزیره پویا تفاوتی ایجاد کند. صرف‌نظر از این، احتمالا این حالت تغییری در اجزایی که ممکن است صرفاً برای کاهش هزینه‌ها ایجاد شده باشد را نشان خواهد داد.

جزیره پویا آیفون 15 اپل

جزیره پویا آیفون 15 اپل

به‌گفته‌ی وی، تأمین‌کننده اپل، Finisar، سنسورهای مجاورت طول موج 940 نانومتری را در مقایسه با 1380 نانومتری آیفون 14 پرو، به اپل ارائه خواهد کرد. بر اساس اطلاعات اضافی ارائه‌شده به MacRumors توسط افشاگر Unknownz21، سنسور مجاورت جدید اکنون بخشی از ماژول Single Pearl با نام رمز “Sphinx” است.

انتظار می‌رود اپل طبق معمول سری آیفون 15 خود را در شهریورماه معرفی کند. انتظار می‌رود این خانواده شامل چهار عضو استاندارد، پلاس، پرو و پرو پلاس باشد که تمامی این دستگاه‌ها از طراحی جزیره پویا استفاده خواهند کرد.

نظر شما درباره ادغام حسگر مجاورت با جزیره پویا آیفون 15 اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی