حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بیانیه رسمی سامسونگ پیرامون عکاسی از ماه گلکسی اس 23 اولترا

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | دوربین، سامسونگ

در روزهای گذشته، بحث داغی بر سر Galaxy S23 Ultra و عکس‌هایی که این گوشی پرچمدار از ماه ثبت می‌کند، به‌راه افتاده است. چندین گزارش ادعا می‌کنند که سامسونگ یک پوشش تصویر هوش مصنوعی را بر روی عکس‌های ماه به‌عنوان سوژه اصلی اعمال می‌کند. یکی از کاربران Reddit اخیراً نشان داد که چگونه سامسونگ از پردازش محاسباتی بیش از حد برای عکس‌های ثبت‌شده از ماه استفاده می‌کند تا آن‌ها را واقعی نشان دهد. در نگاه اول، این‌طور به‌نظر می‌رسد که سامسونگ عکس‌ها را به‌صورت مصنوعی دستکاری می‌کند، زیرا جزئیات قابل‌مشاهده برای ثبت چنین عکسی توسط سنسور دوربین کوچک گوشی‌های هوشمند، بسیار زیاد است. بااین‌حال، سامسونگ به‌تازگی در قالب یک بیانیه رسمی بر ادعای خود مبنی‌بر اینکه هیچ پوشش تصویر مصنوعی در عکاسی از ماه گلکسی اس 23 اولترا اعمال نشده، ثابت قدم مانده است.

بیانیه رسمی سامسونگ پیرامون عکاسی از ماه گلکسی اس 23 اولترا

در پاسخ به ادعاهای جعلی عکاسی از ماه، سامسونگ در بیانه‌ای رسمی به TomsGuide بیان می‌کند: «سامسونگ متعهد است بهترین تجربه‌های عکاسی را در هر شرایطی ارائه دهد. وقتی کاربر از ماه عکس می‌گیرد، فناوری بهینه‌سازی صحنه مبتنی‌بر هوش مصنوعی، ماه را به‌عنوان شی‌ء اصلی می‌شناسد و چندین عکس برای ترکیب چند فریم ثبت می‌کند. پس از آن هوش مصنوعی جزئیات کیفیت تصویر و رنگ‌ها را افزایش می‌دهد. هیچ پوشش تصویر مصنوعی بر روی عکس اعمال نمی‌شود. کاربران می‌توانند Scene Optimizer مبتنی‌بر هوش مصنوعی را غیرفعال کنند که بهبود جزئیات خودکار عکس ثبت‌شده توسط کاربر را غیرفعال می‌کند.»

سامسونگ هرگونه ادعایی مبنی‌بر اینکه گلکسی اس 23 اولترا از یک پوشش تصویر مبتنی‌بر هوش مصنوعی بر روی عکس‌های ماه استفاده می‌کند را رد کرده است. این شرکت بیان می‌کند که کاربران می‌توانند ویژگی Scene Optimizer مبتنی‌بر هوش مصنوعی را در تنظیمات دوربین غیرفعال کنند. این کار باعث غیرفعال‌شدن بهبود جزئیات در عکس‌های ثبت‌شده توسط کاربر می‌شود.

بیانیه رسمی سامسونگ پیرامون عکاسی از ماه گلکسی اس 23 اولترا

بیانیه رسمی سامسونگ پیرامون عکاسی از ماه گلکسی اس 23 اولترا

شواهد قطعی زیادی مبنی‌بر استفاده یا عدم پوشش تصویر مبتنی‌بر هوش مصنوعی بر روی عکس‌های ماه وجود ندارد. بااین‌حال، یک عکاس دیگر، Fahim Al Mahmud Ashik، نشان داد که چگونه هر کسی می‌تواند با استفاده از هر تلفن پیشرفته مدرن، ازجمله Apple iPhone 14 Pro و OnePlus 11، تصویر مناسبی از ماه بگیرد. این عکاس ویدیوی کاملی را برای نشان دادن نحوه ثبت تصاویر منتشر کرده است.

سامسونگ در سال 2020 زوم فضایی را با گلکسی اس 20 اولترا و زوم هیبریدی 100 برابری آن معرفی کرد. در ادامه، مشخص شد که سامسونگ نویز بصری را با استفاده از الگوریتم پردازش سیگنال تصویر (ISP) جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی تصحیح می‌کند که درنهایت به افزایش تن رنگ تصویر می‌انجامد. در گلکسی اس 23 اولترا، یک دوربین 200 مگاپیکسلی با سنسور جدید به ثبت جزئیات عالی بادقت کمک می‌کند.

با توجه به این بحث، سامسونگ ممکن است در گلکسی اس 23 اولترا از هوش مصنوعی برای افزودن جزئیات و بهبود مصنوعی عکس‌های ماه استفاده کند. بااین‌حال، این شرکت به‌سادگی آن را با تصویر متفاوتی از ماه جعل نمی‌کند، کاری که هواوی ظاهراً با برخی از تلفن‌های رده‌بالای خود انجام داده است. به‌عبارت ساده، عکسی از ماه که گوشی گلکسی اس 23 اولترا ثبت می‌کند، به‌هیچ‌عنوان تصویر فتوشاپی و جعلی نیست.

نظر شما درباره بیانیه رسمی سامسونگ پیرامون عکاسی از ماه گلکسی اس 23 اولترا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی