حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل درحال کار بر روی هوش مصنوعی مشابه ChatGPT با وجود مشکلات سیری است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات، هوش مصنوعی

به گزارش نیویورک تایمز، اپل درحال آزمایش مفاهیم مولد هوش مصنوعی می‌باشد که ممکن است روزی با ادغام در سیری و با وجود مشکلات متعدد این دستیار صوتی، به رقابت مستقیم با ChatGPT بپردازد.

هوش مصنوعی اپل مشابه ChatGPT

ظاهراً در نشست سالانه هوش مصنوعی اپل در ماه گذشته، کارمندان در مورد مدل زبان بزرگ و سایر ابزارهای هوش مصنوعی این شرکت مطلع شدند. طبق گزارش‌ها، مهندسان اپل، ازجمله اعضای تیم سیری، مفاهیم تولید زبان را «هر هفته» در پاسخ به ظهور ربات‌های چت مانند ChatGPT آزمایش کرده‌اند.

این گزارش توضیح می‌دهد که نسل جدید فناوری‌های هوش مصنوعی نشان داده‌اند که چگونه سیری، الکسا و سایر دستیارهای صوتی پیشتازی خود را در رقابت هوش مصنوعی از دست داده‌اند. سیری مخصوصاً با موانع متعددی برای پیشرفت‌های معنادار مواجه شده است. مهندس سابق اپل، جان بورکی، که بر روی Siri کار می‌کرد و در سال 2014 مسئولیت بهبود آن را برعهده داشت، در گفتگو با نیویورک تایمز توضیح داد که این دستیار صوتی بر اساس «کد ناهمواری ساخته شده است که هفته‌ها طول کشید تا با ویژگی‌های اولیه به‌روزرسانی شود».

“طراحی دست‌وپا گیر” این دستیار صوتی افزودن ویژگی‌های جدید به آن را برای مهندسان بسیار دشوار کرده است. به‌عنوان‌مثال، پایگاه داده سیری حاوی فهرست بزرگی از عبارات به تقریباً دوازده زبان است که آن را به “یک گلوله برفی بزرگ” تبدیل می‌کند. برکی اضافه کرد که اگر کسی می‌خواهد کلمه‌ای را به پایگاه داده سیری اضافه کند، این کلمه در یک حجم انبوه قرار می‌گیرد.

هوش مصنوعی اپل مشابه ChatGPT

هوش مصنوعی اپل مشابه ChatGPT

این بدان معناست که به‌روزرسانی‌های ساده مانند افزودن عبارات جدید به مجموعه داده‌ها نیازمند بازسازی کل پایگاه داده Siri است که می‌تواند تا شش هفته به‌طول بینجامد. افزودن ویژگی‌های پیچیده‌تر مانند ابزارهای جستجوی جدید نیز ممکن است تا یک سال تمام طول بکشد.

برکی معتقد است درنتیجه هیچ راهی برای سیری برای تبدیل شدن به یک «دستیار خلاق» مانند ChatGPT وجود نداشت. اوایل این هفته، OpenAI از GPT-4، موتور هوش مصنوعی نسل بعدی خود، رونمایی کرد که پاسخ‌های پیشرفته‌تری را از ChatGPT ممکن می‌سازد.

هفته گذشته، DigiTimes گزارش داد که علاقه روزافزون به هوش مصنوعی مولد که توسط ChatGPT کاتالیز می‌شود، انگیزه ارزیابی مجدد نحوه توسعه این فناوری در شرکت‌های بزرگی مانند اپل، متا و آمازون شده است. ظاهراً این شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که مایکروسافت پیشتازی خود را در هوش مصنوعی حفظ نمی‌کند. گفته می‌شود که اپل و تسلا به‌ویژه درحال تجدیدنظر در رویکرد خود نسبت به هوش مصنوعی هستند.

دیدگاه شما پیرامون احتمال ارائه هوش مصنوعی اپل مشابه ChatGPT چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی