حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۱۶ پرو با Face ID زیر نمایشگر معرفی خواهد شد؟

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

از ناچ آیفون‌ها خسته شده‌اید؟ حتی داینامیک آیلند آیفون ۱۴ پرو شما را راضی نمی‌کند؟ یک نمایشگر کاملا کم حاشیه و بدون مزاحم می‌خواهید؟ خب شاید iPhone 16 Pro برای شما یک دستگاه جذاب باشد. به تازگی در شایعاتی می‌شنویم که آیفون ۱۶ پرو با Face ID زیر نمایشگر معرفی خواهد شد.

آیفون ۱۶ پرو و Face ID زیر نمایشگر

زمانی که سال ۲۰۱۷ اپل نگاه خود را حذف حاشیه‌های نمایشگر به نمایش گذاشت، ما با مفهومی به نام ناچ آشنا شدیم. بخشی از نمایشگر که بریده شده و به لبه‌ی بالا متصل بود تا مجموعه تشخیص چهره ۳ بعدی این شرکت برای اولین بار ارائه می‌شد، در آن جای بگیرد.

خواسته یا نخواسنه این موضوع تبدیل به بخشی از ماهیت گوشی‌های جدید شده است، حال به صورت سوراخ نمایشگر یا ناچ بزرگتر. شرکت‌هایی چون ZTE چندین نسل است که دوربین زیرنمایشگر را توسعه می دهند اما برندهای بزرگ مانند اپل و سامسونگ به آن فناوری علاقه‌ای نشان نداده‌اند، حداقل از نگاه محصولاتی که تا کنون معرفی نمودند.

نسل بعدی Face ID اپل

نسل بعدی Face ID اپل

ماه گذشته بود که ترنجی برای شما نوشت آیفون 16 پرو احتمالا به Face ID زیر نمایشگر مجهز خواهد شد. این گزارش دوباره تکرار می‌شود و به نظر می‌رسد که به سمت تحقق پیش خواهد رفت.

اینطور که می‌شنویم ممکن است اپل سال ۲۰۲۴ از شر جزیره پویا یا داینامیک آیلند خلاص شود. طبق گزارش‌ها، سازندگان نمایشگر برای قرار دادن Face ID زیر صفحه نمایش آیفون ۱۶ پرو به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده اند.

طب گزارشی از نشریه The Elec گفته می‌شود که تولید نمایشگری که حسگرها و عناصر دوربین را بدون مسدود کردن نور ورودی، زیر نمایشگر قرار دهد؛ تا زمان عرضه آیفون ۱۶ پرو ممکن خواهد بود.

به صورت ساده باید گفت که Face ID زیر نمایشگر با همان چالش‌هایی مواجه می‌شود که سامسونگ برای قرار دادن دوربین سلفی داخلی گلکسی زد فولد ۴ زیر نمایشگر، روبه‌رو بود. همچنین برندی مانند ZTE یکی از بهترین دوربین‌های زیر نمایشگر را تولید می‌کند.

گزارش‌های این منبع معمولا دقیق هستند و به صورت کلی از نظر امکان ارائه چنین فناوری هم محدودیت خاصی وجود ندارد. باید نشست و دید که آیا اپل می‌خواهد این کار را انجام دهد یا خیر.

نظر شما چیست؟ iPhone 16 Pro با Face ID زیر نمایشگر عرضه خواهد شد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)