حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تیم کوک دستور عرضه هدست اپل را با وجود هشدار طراحان صادر کرده است

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات، واقعیت افزوده (AR)

به‌گزارش فایننشال تایمز، تیم کوک، مدیرعامل اپل، و جف ویلیامز، مدیر عملیاتی این شرکت، درتلاش برای عرضه نسل اول هدست واقعیت ترکیبی در سال جاری هستند. این درحالی است که گفته می‌شود تیم طراحی این محصول با اعلام هشدار پیرامون عرضه زودهنگام، تمایل دارند تا ارائه این محصول تا رسیدن به مرحله بلوغ کامل به‌تعویق بیفتد.

عرضه هدست اپل

زمان عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل ظاهراً دلیلی برای مشاجره قابل‌توجه در این شرکت بوده است. تیم طراحی صنعتی این شرکت هشدار داد که دستگاه‌های این رده هنوز برای عرضه آماده نشده‌اند و می‌خواهند تا زمانی که یک محصول سبک‌وزن مثل عینک AR تا چند سال بعد به بلوغ رسیده باشد، عرضه نسل اول این هدست به‌تعویق بیفتد. از سوی دیگر، تیم عملیاتی اپل درنظر دارد نسخه اولیه این محصول را در قالب یک هدست مشابه عینک اسکی متمرکز بر واقعیت مجازی عرضه کند که به کاربران امکان تماشای ویدیوهای سه‌بعدی، انجام تمرینات تعاملی یا برقراری تماس FaceTime با آواتارهای مجازی را می‌دهد.

تیم کوک که پیش از مدیرعامل شدن به‌عنوان مدیر عملیاتی اپل خدمت می‌کرد، ظاهراً درکنار جف ویلیامز قرار گرفته و مخالفت‌های طراحان اپل را رد کرده است و برای عرضه زودهنگام با یک محصول محدودتر فشار می‌آورد. مهندسان سابق اپل که بر روی این دستگاه کار می‌کردند، در صحبت با فایننشال تایمز، “فشار عظیم برای عرضه” را توصیف کرده‌اند.

عرضه هدست اپل

عرضه هدست اپل

پس از خروج جانی آیو، مدیر طراحی اپل در سال 2019، تیم طراحی اپل اکنون مستقیماً به ویلیامز گزارش می‌دهد. درحالی‌که تیم طراحی پیش از این محصولات اپل را تحت رهبری استیو جابز هدایت می‌کرد، کارمندان متوجه شده‌اند که این عملیات به‌طور فزاینده‌ای بر توسعه محصول تحت رهبری کوک کنترل می‌شود. یکی از مهندسان سابق اپل بیان می‌کند که بهترین بخش کار در این شرکت ابداع راه‌حل‌های مهندسی برای برآورده کردن “نیازهای دیوانه‌کننده” تیم طراحی است، اما ظاهراً در سال‌های اخیر این مورد تغییر کرده است.

طبق گزارش‌ها، هدست اپل هفت سالی می‌شود که درحال توسعه فعال بوده است، یعنی دو برابر بیشتر از آیفون نسل اول پیش از عرضه آن. همچنین به‌نظر می‌رسد که این دستگاه مستقیماً به میراث تیم کوک گره خورده است، زیرا اولین محصول فیزیکی و مهم اپل خواهد بود که به‌طور کامل تحت رهبری او توسعه یافته است.

این شرکت همچنان انتظار دارد که تنها حدود یک میلیون دستگاه از این هدست را در اولین سال فروش خود با قیمت حدود 3000 دلار بفروشد. با این وجود، ظاهراً اپل درحال آماده‌سازی یک “تلاش بازاریابی” برای این محصول در اواخر سال جاری است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی