حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی زد فولد 5 از همان دوربین اصلی نسل قبل بدون افزایش مگاپیکسل بهره می‌برد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، شایعات

سامسونگ احتمالاً در تابستان سال جاری از نسل آینده گوشی هوشمند تاشو خود با نام Galaxy Z Fold 5 رونمایی خواهد کرد. انتظار می‌رود این دستگاه یک ارتقا قابل‌توجه نسبت‌به نسل‌های پیشین خود باشد، اما برخی از بخش‌های گوشی بهبود نمی‌یابند و یکی از مواردی که سامسونگ می‌تواند از آن غافل شود، دوربین اصلی است. یک شایعه جدید ادعا می‌کند که گلکسی زد فولد 5 از سنسور 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP2 سامسونگ برای دوربین اصلی خود استفاده نخواهد کرد زیرا انجام این کار “غیرممکن” است.

دوربین اصلی گلکسی زد فولد 5

منبع این شایعه توضیح نمی‌دهد که چرا برای Galaxy Z Fold 5 غیرممکن است که از حسگر ISOCELL HP2 استفاده کند و اینکه آیا این مربوط به هزینه‌ها یا محدودیت‌های فنی/فضایی ناشی از فرم تاشو است. درهرصورت، Galaxy Z Fold 5 ظاهراً از همان دوربین اصلی Galaxy Z Fold 4 استفاده خواهد کرد.

سامسونگ گلکسی زد فولد 4 (و احتمالا Z Fold 5) به سنسور ISOCELL GN3 مجهز شده است. این حسگر تصویر دارای رزولوشن 50 مگاپیکسلی، دیافراگم f/1.8، پیکسل‌های 1.0 میکرونی و فوکوس دوال پیکسل PDAF (فوکوس خودکار تشخیص فاز) و OIS (لرزشگیر اپتیکال تصویر) است.

دوربین اصلی گلکسی زد فولد 5

دوربین اصلی گلکسی زد فولد 5

سنسور 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP2 با Galaxy S23 Ultra معرفی شد و ممکن است درطول امسال منحصر به همین گوشی باقی بماند. در مورد گلکسی زد فولد 5، مشخص نیست که آیا سامسونگ حداقل دوربین‌های دیگر یا قابلیت‌های تله‌فوتو را ارتقا خواهد داد یا خیر. اما با دیدن اینکه چگونه حتی گلکسی A54 آینده با ویژگی‌های Nightography بهبودیافته است، ممکن است سامسونگ را وادار کند تا تجربه دوربین Galaxy Z Fold 5 را به روش‌های دیگری بهبود بخشد، حتی اگر سنسور ISOCELL HP2 200 مگاپیکسلی را برای آن ارائه ندهد.

سامسونگ احتمالاً گلکسی زد فولد 5 را در مراسم Unpacked در ماه آگوست تا سپتامبر 2023 معرفی خواهد کرد. افشاگری‌های اخیر نشان می‌دهد که این گوشی دارای یک لولای ارتقا یافته به سبک قطره‌ای است که به دستگاه اجازه می‌دهد صاف تا شود و درنتیجه شکاف بین دو نیمه نمایشگر را از بین ببرد. سامسونگ درحال‌حاضر درحال انجام آخرین تست‌های دوام روی این طراحی لولای جدید است. همچنین ظاهراً این گوشی باریک‌تر از نسل فعلی تاشو خواهد بود.

دیدگاه شما پیرامون دوربین اصلی گلکسی زد فولد 5 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی