حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پرفروش‌ترین مدل های موبایل سال ۲۰۲۲ متعلق به کدام برندها بوده است؟ ۱۳ های خوش‌شانس!

طبیعتا عناوین پرفروش‌ترین برند با پرفروش‌ترین مدل کاملا متفاوت است. مثلا سامسونگ سال‌هاست که پرفروش‌ترین برند موبایل (به صورت سالانه) در بازار جهانی موبایل است اما اگر به لیست پرفروش‌ترین مدل های موبایل در سال ۲۰۲۲ نگاه کنید، چنین برداشتی سخت خواهد بود! حتی این‌که دیگر نام‌های پرفروش در این لیست ۱۰ تایی هیچ جایی ندارند، حتی ۱ جایگاه.

پرفروش‌ترین مدل های موبایل سال ۲۰۲۲

شاید اپل هنوز توانسته باشد از نظر تعداد کل فروش به رقیب کره‌ای خود برسد اما وقتی به جدل زیر نگاه کنید، محبوبیت تک مدل‌های آن را بهتر درک می‌کنید.

پرفروش‌ترین مدل های موبایل سال ۲۰۲۲

پرفروش‌ترین مدل های موبایل سال ۲۰۲۲

همانطور که مشخص است، مدل پایه iPhone 13 با سهم ۵ درصدی از کل فروش بازار موبایل سال ۲۰۲۲ به رتبه اول پرفروش‌ترین موبایل این سال دست پیدا می‌کند. اختلاف این دستگاه با رتبه دوم که مدل پرو مکس خانواده خودش هم هست، کاملا قابل توجه بوده و تقریبا ۲ برابر آن است.

سپس رتبه سوم پرچمدار پریمیوم سال ۲۰۲۲ اپل است. با وجود عرضه در چارک پایانی سال اما توانسته سهم ۱.۷ درصدی از بازار را کسب کند که یک عملکرد درجه یک محسوب می‌شود.

رتبه چهارم و دهم برای محصولات سامسونگ است، در حقیقت محصولات کاملا اقتصادی این برند. گلکسی A13 و A03 به ترتیب با کسب ۱.۶ و ۱.۱ درصد از بازار موبایل این جایگاه‌ها را تصاحب کردند.

به این ترتیب شاید بتوان گفت که شماره ۱۳ های اپل و سامسونگ پرفروش‌ترین محصولات آن‌ها در سال ۲۰۲۲ بوده و عنوان ۱۳ های خوش شانس برای این سال بد نباشد!

باقی جایگاه‌ها از رتبه ۵ تا ۹ هم مربوط به آیفون‌های اپل است و حتی iPhone SE 2022 که مورد انتقاد خیلی از کاربران بود، رتبه نهم را کسب می‌کند.

بد نیست توجه کنیم که تمام این محصولات اپل (به جز SE 2022) در رده پریمیوم هستند و حاشیه سود بسیار بالایی برای این برند امریکایی رقم می‌زنند. نمونه‌های پرفروش سامسونگ هم قیمت پایین‌تر و هم سود کمتر دارند.

با تعدد مدل‌های سامسونگ و دیگر برندهای اندرویدی، نمی‌توان تک مدل بسیار پرفروشی را تجربه کرد اما در مجموع این برند کره‌ای است که عنوان پرفروش‌ترین برند موبایل سال ۲۰۲۲ را دارد.

پرفروش ترین گوشی های موبایل در سال 2021: هفت آیفون درمیان 10 دستگاه برتر!

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید این ۱۰ رتبه در سال ۲۰۲۳ چطور پر شوند؟ برای مثال لیست ۱۰ گوشی پرفروش سال ۲۰۲۱ به قرار زیر بود:

پرفروش ترین گوشی های موبایل در سال 2021

پرفروش ترین گوشی های موبایل در سال 2021

همانطور که می‌بینید، اهمیت سهم ۵ درصدی آیفون ۱۳ با دیدن این لیست مشخص‌تر می‌شود. سال گذشته نماینده پرفروش سامسونگ هم نسل قبلی Galaxy A13 یعنی A12 بوده اما شیائومی هم در آن لیست ۲ نماینده اقتصادی داشت. به نظر می‌رسد که با هدف‌گذاری صحیح سامسونگ برای Galaxy A03، شیائومی دیگر نتوانست سهمی در این ۱۰ رتبه اشته باشد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)