حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حافظه LPDDR5X DRAM سامسونگ با رکورد سرعت 8.5 گیگابیت‌برثانیه معرفی شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | حافظه‌های ذخیره‌سازی، سامسونگ

کمپانی سامسونگ به‌تازگی سریع‌ترین حافظه DRAM LPDDR5X صنعت با سرعت انتقال داده تا 8.5 گیگابیت‌برثانیه را معرفی کرده است. تراشه‌های حافظه جدید این شرکت که با استفاده از فرآیند 14 نانومتری EUV ساخته شده‌اند، برای استفاده در چیپست‌های موبایل اسنپدراگون کوالکام تأیید شده‌اند. ما انتظار داریم که این تراشه‌های DRAM جدید را در گوشی‌های هوشمند پیشرفته و لپ‌تاپ‌های بسیار نازک در آینده نزدیک ببینیم.

حافظه LPDDR5X DRAM سامسونگ

در اوایل سال جاری، سامسونگ با معرفی نسل اول حافظه‌های LPDDR5X به حداکثر سرعت انتقال داده تا 7.4 گیگابیت‌برثانیه دست یافت و درعرض چند ماه، از این نقطه عطف نیز پیشی گرفت. به‌لطف همکاری عمیق‌تر با برندهایی مانند کوالکام، شرکت کره‌ای توانست بیش از یک سال در دسترس بودن DRAM LPDDR5X را تسریع بخشد. این تراشه‌ها می‌توانند با پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های رده‌بالای سال آینده استفاده شوند.

حافظه LPDDR5X DRAM سامسونگ

حافظه LPDDR5X DRAM سامسونگ

جدای از گوشی‌های هوشمند سطح بالا، LPDDR5X DRAM در لپ‌تاپ‌ها، دستگاه‌های محاسباتی با کارایی بالا، سرورها و خودروها نیز استفاده می‌شود. سامسونگ شاهد رشد قوی تراشه‌های LPDDR5X DRAM در بخش خودرو بوده است، زیرا خودروهای مستقل بیشتری درحال ضبط و پردازش داده‌های زیادی از حسگرها هستند. در فضای محاسباتی با کارایی بالا، LPDDR DRAM می‌تواند به برندها کمک کند مصرف انرژی را کاهش دهند و درنتیجه هزینه‌ها نیز به‌میزان قابل‌توجهی کاهش یابد.

Daniel Lee، معاون اجرایی تیم برنامه‌ریزی محصول حافظه در سامسونگ الکترونیکس، پیرامون معرفی نسل جدید حافظه‌های پرسرعت LPDDR5X DRAM بیان می‌کند: «ازآنجایی‌که حافظه LPDDR به گسترش استفاده خود از گوشی‌های هوشمند در برنامه‌های هوش‌مصنوعی و مراکز داده ادامه می‌دهد، همکاری قوی بین فروشندگان حافظه و تراشه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. سامسونگ به تعامل فعال با نوآورانی مانند Qualcomm Technologies ادامه خواهد داد تا آمادگی اکوسیستم برای استانداردهای LPDDR آینده را افزایش دهد.»

نظر شما درباره معرفی نسل جدید حافظه پرسرعت LPDDR5X سامسونگ با حداکثر سرعت 8.5 گیگابیت‌برثانیه چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی