حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروشگاه نرم افزاری خودروهای گروه فولکس واگن تیک تیک، اسپاتیفای و صدها نرم افزار دیگر را ارائه خواهد کرد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | MWC، خودرو

در مقایسه با پیشرفت‌های فناوری باید گفت خودروهای ما از نظر نرم افزاری واقعا عقب افتاده هستند! برندهای مختلف این را می‌دانند و درخواست مشتریان نیز آن‌ها را به سمتی سوق می‌دهد که این وضعیت بهبود پیدا کند. در کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۳ بارسلون رسما اعلام شد که فروشگاه نرم افزاری خودروهای گروه فولکس واگن تیک تیک، اسپاتیفای و صدها نرم افزار دیگر را ارائه خواهد کرد.

فروشگاه نرم افزاری خودروهای فولکس واگن

آنطور که برنامه ریزی شده، صدها برنامه از جمله Spotify، Amazon Music، Tiktok و هاب‌های بازی Vector Unit و FRVR به خودروهای گروه VW اضافه خواهند شد. این حرکت با خودروهای برند آئودی شروع می‌شود.

به لطف فروشگاه نرم افزاری جدید راه‌اندازی شده توسط زیرمجموعه نرم‌افزاری آن یعنی Cariad، نرم افزارهای جدید به دیگر برندهای فولکس واگن نیز اضافه خواهد شد.

Cariad

Cariad

چیزی تحت عنوان “فروشگاه نرم افزاری گروهی” (group application store) که روز چهارشنبه در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا معرفی شد، تابستان امسال برای خودروهای منتخب آئودی عرضه خواهد شد.

به گفته این شرکت، فروشگاه نرم افزاری گروهی بر روی خودروهای آئودی A4، A5، Q5، A6، A، A8 به همراه Q8 e-tron مدل 2023 و e-tron GT نصب خواهد شد.

هدف این است که فروشگاه نرم افزاری گروهی در خط تولید محصولات فولکس واگن، از جمله بقیه محصولات آئودی و سپس پورشه و دیگر برندها استفاده شود.

فروشگاه نرم افزاری گروهی با ignite store برند هارمن یکپارچه شده و چارچوبی برای سیستم‌های اطلاعات سرگرمی که تطبیق محتوا و خدمات را برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های شخص ثالث آسان‌تر می‌کند، عرضه نماید.

ارائه چنین بستری به گروه فولکس واگن اجازه می‌دهد کنترل نرم‌افزارهای شخص ثالث را در دست بگیرد. این امر به ویژه برای شرکتی مانند گروه فولکس‌واگن که خودروهای خود را در چین، اروپا و ایالات متحده می‌فروشد بسیار مهم است. این مناطق همگی مقررات متفاوتی در مورد داده‌های کاربران دارند.

بیش از دوجین برنامه در ابتدا در “فروشگاه نرم افزاری گروهی” عرضه می شوند که شامل دسته‌بندی‌های زیر می‌شوند:

  1. ۱- صوتی
  2. ۲- بازی
  3. ۳- مسیریابی
  4. ۴- شارژ خودروهای برقی
  5. ۵- اخبار
  6. ۶- آب و هوا
  7. ۷- رسانه های اجتماعی

برخی از عناوین نرم افزارهای این دسته‌بندی‌ها عبارتند از برنامه‌های صوتی iHeart Radio، Tidal و TuneIn، برنامه‌های شارژ Chargehub و Plugshare، مرورگر اینترنت Vivaldi و برنامه‌های کاربردی Mappo، Road.Travel و Yelp.

البته باید بدانید که همه برنامه‌های موجود در فروشگاه نرم افزاری گروهی به همه برندهای گروه فولکس واگن راه پیدا نمی‌کنند. به عنوان مثال، برندهای آئودی و بنتلی ممکن است برنامه های متفاوتی نسبت به فولکس واگن انتخاب کنند.

به گفته درک هیلگنبرگ، مدیر عامل Cariad، صدها نرم افزار دیگر در راه است. وی ادعا می کند این فروشگاه نرم افزاری تنها شروعی برای این زیرمجموعه نرم افزاری خودرو و شرکت مادر آن است.

هیلگنبرگ همچنین تاکید کرد که این فروشگاه فقط برنامه های شخص ثالث را در خود جای نخواهد داد. برنامه‌های بومی ساخته شده توسط Cariad برای برندهای گروه VW که اطلاعات تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌کننده، پرداخت‌های شارژ و پایش شارژ، اطلاعات چراغ‌های راهنمایی آنلاین و خدمات ناوبری را ارائه می‌کنند نیز شامل خواهند شد.

مرسدس بنز تیک تاک را به خودروهای خود اضافه می‌کند

هیلگنبرگ در مصاحبه اخیر خود گفت:

“فروشگاه نرم افزاری گروهی تنها یک قطعه پازل در کل مجموعه اطلاعات سرگرمی بوده، اما بسیار مهم است.”

این قطعه پازل نقطه عطف مهمی برای Cariad است. این شرکت تابعه فولکس واگن ۳ سال سابقه دارد و بیش از 6600 توسعه دهنده نرم افزار را از زمان تاسیس خود در سال ۲۰۲۰ استخدام کرده است.

این شرکت همچنین نگاهی به سیستم آتی «One Infotainment» ارائه می‌کند که برای نسل بعدی خودروهای لوکس و پرفورمنس در حال توسعه این شرکت است. از جمله این خودروها می توان به Porsche Macan EV اشاره کرد که تا سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد.

از لحاظ تاریخی “نرم افزار” برای گروه فولکس واگن مشکل ساز بوده است. Cariad در سال 2020 به منظور بهترکردن این مسیر و توسعه بخش نرم‌افزاری تشکیل شد که نه تنها با خودروهایی مانند تسلا رقابت می‌کنند، بلکه سرگرمی‌ها و خدماتی را در داخل خودرو ارائه می‌دهند که درآمدزایی می‌کنند.

گروه فولکس واگن در سال 2021 اعلام کرد که Cariad می تواند تا سال 2030 حدود 1.2 تریلیون یورو (1.4 تریلیون دلار) درآمد از طریق اشتراک و سایر فروش ها ایجاد کند. این واقعا عدد بزرگ و قابل توجهی است.

نسخه نرم افزار ۱.۱ امروزه در خودروهای فولکس واگن ارائه می شود. نسخه ۱.۲ برای خودروهای آئودی و پورشه در حال توسعه است، در حالی که نسخه ۲.۰ سیستم عاملی خواهد بود که برای تمام برندهای گروه فولکس واگن طراحی شده است.

نظر شما چیست؟ قرار است خودروهای ما بالاخره هوشمند شوند؟ آیا بهتر است برندهای خودرویی به اپل کار پلی و گوگل اندروید اوتو اعتماد کنند یا خودشان دست به توسعه بزنند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)