حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO نمایشگر و دوربین آنر مجیک ۵ پرو مشخص شد: رتبه اول و بهتر از آیفون ۱۴ پرو

دیروز که آنر مجیک ۵ پرو در MWC 2023 رونمایی شد شاید اصلا فکر چنین موضوعی را هم نمی‌کردم. امتیاز DxO نمایشگر و دوربین آنر مجیک ۵ پرو مشخص شده که رتبه اول و بهتر از آیفون ۱۴ پرو را نشان می‌دهد. شاید باید گفت کاری را که سامسونگ با گلکسی اس ۲۳ اولترا نتوانست انجام دهد را آنر انجام داده است، حداقل نظر DxOmark این است!

دوربین آنر مجیک ۵ پرو

درباره دوربین Honor Magic 5 Pro آنچه باید بدانید این است که دوربین ۳ گانه اصلی جدید شامل ۳ دوربین با رزلوشن ۵۰ مگاپیکسلی می‌شود.

ماژول اصلی دارای سنسور 1/1.12 اینچی سفارشی شده و دیافراگم باز f/1.6 است. در مقایسه با Magic4 Pro که دارای سنسور 1/1.56 اینچی و دیافراگم f/1.8 بود، این یک ارتقاء مهم از نظر توانایی جذب نور است. حتی خوشبختانه این نسل و بر خلاف نسل قبلی خود تثبیت کننده اپتیکال تصویر یا OIS را ارائه می‌کند. دوربین ۵۰ مگاپیکسلی فوق عریض با زاویه دید 122 درجه همچنین دارای دیافراگم بازتر f/2.0 نسبت به f/2.2 سال گذشته است.

دوربین آنر مجیک ۵ پرو

دوربین آنر مجیک ۵ پرو

ماژول دوربین پریسکوپ به طور قابل توجهی تغییر کرده است. اکنون به جای سنسور 64 مگاپیکسلی، یک سنسور 50 مگاپیکسلی به نام سونی IMX858 دارد. این لنز همچنان بزرگنمایی اپتیکال 3.5 برابری را ارائه می دهد اما خوشبختانه گشودگی دیافراگم آن از f/3.5 سال گذشته به f/3.0 تغییر کرده تا نور بیشتری جذب کند. همچنین سیستم محاسباتی Ultra Fusion را برای ارائه زوم دیجیتال با کیفیت بالا تا 100 برابر ارائه می دهد.

سیستم دوربین از مجموعه‌ای از حسگرها کمک می‌گیرد. یک لیزر 3D ToF برای فوکوس، یک سنسور چند طیفی برای دمای رنگ و یک حسگر سوسو زدن، همگی به همراه ویژگی‌های نرم‌افزاری پیشرفته قرار است که بهترین تلاش آنر برای دوربین موبایل را تحت عنوان Falcon Camera System ارائه نماید.

همچنین در بخش فیلم برداری IMAX Enhanced Movie Master به کاربران این امکان را می دهد که فیلمبرداری و ویرایش فیلم را روی تلفن خود انجام دهند. این گوشی می‌تواند ویدیوهای 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه را در قالب HDR10+ یا Magic-Log 10 بیتی ضبط کند.

مجموعه این سخت افزار و طبق بررسی DxOmark می‌تواند لقب بهترین دوربین موبایل بررسی شده توسط این مجموعه را کسب نماید:

نتیجه بررسی دوربین آنر مجیک ۵ پرو توسط DxOmark

نتیجه بررسی دوربین آنر مجیک ۵ پرو توسط DxOmark

همانطور که می‌بینید در ۳ زمینه عکاسی، زوم و بوکه بالاترین امتیاز ممکن را کسب کرده و به صورت کلی با کسب امتیاز ۱۵۲ از هواوی میت ۵۰ پرو با امتیاز ۱۴۹ و دیگر رقبای گوگلی، اپلی و سامسونگی خود جلو می‌زند.

در جدول زیر می‌توانید رتبه بندی بهترین دوربین‌های موبایل بررسی شده توسط DxO را ببینید:

هر چند که پیش از این نماینده‌های گوگل، هواوی و حتی آنر مجیک ۴ آلتیمیت در بخش دوربین عملکرد بهتری نسبت به آیفون ۱۴ پرو مکس داشتند و اپل را شکست داده بودند، اما بخش نمایشگر جایی است که آنر آن کاری را که حتی سامسونگ نتوانسته انجام بدهد، به سرانجام رساند.

نمایشگر آنر مجیک ۵ پرو

نمایشگر آنر مجیک ۵ پرو

نمایشگر آنر مجیک ۵ پرو

بخش نمایشگر هم Honor زمان زیادی از رویداد رونمایی مجیک ۵ پرو را به خود اختصاص داده بود. سخت افزار این بخش قابل توجه بود اما اینکه در صدر بررسی DxOmark و بالاتر از آیفون ۱۴ پرو مکس و گلکسی اس ۲۳ اولترا بیاستد، دور از ذهن من بود.

صفحه نمایش 6.81 اینچی Honor Magic 5 Pro از چهار طرف خمیده است. پنل بزرگ LTPO می تواند رفرش‌ریت متغیر تا 120 هرتز را ارائه نماید. مانند مدل سال گذشته، وضوح تصویر 1312 در 2848 پیکسل دارد که تراکم پیکسلی 461ppi را به آن می‌دهد.

با طراحی بهبودیافته، این پنل می‌تواند به حداکثر روشنایی 1800 نیت برای محتوای HDR برسد. این نزدیک به دو برابر روشنایی ۱۰۰۰ نیت‌ی در Magic4 Pro است. هنگامی که نیاز به کم کردن نور است از از PWM با فرکانس 2160 هرتز استفاده می کند.

صفحه نمایش همچنین برای دقت رنگ در دو سطح روشنایی 120 نیت برای داخل خانه و 800 نیت در فضای باز کالیبره شده است. این یک پنل 10 بیتی با پشتیبانی از HDR10+ است. همچنین دارای یک شجره سینمایی با گواهینامه IMAX Enhanced است. بلندگوهای استریو با DTS:X Ultra نیز پتانسیل سرگرمی را افزایش می دهند.

نتیجه بررسی DxOMark از نمایشگر Honor Magic 5 Pro به قرار زیر است:

نتیجه بررسی نمایشگر آنر مجیک ۵ پرو توسط DxOmark

نتیجه بررسی نمایشگر آنر مجیک ۵ پرو توسط DxOmark

هر چند که در هیچ زیرمجموعه‌ای نتوانسته است بهترین عملکرد را داشته باشد یا حتی به آن نزدیک شود اما با کسب امتیار کلی ۱۵۱ به عنوان بهترین نمایشگر این مرجع انتخاب می‌شود.

اینجا می‌توانید رتبه بندی بهترین نمایشگرهای موبایل تست شده توسط DxOmark را ببینید:

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که آنر مجیک ۵ پرو برای شما جذاب است؟ یک بازگشت جذاب برای Honor به بازار پرچمدارها رقم خورده است، اینطور نیست؟

آنر مجیک ۵ پرو رسما معرفی شد: اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و قیمت ۱۲۰۰ یورویی

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Marshal

نکته جالبش بخش نمایشگر هست، همون‌طور که اشاره شده توی همه زمینه ها فاصله داره با بهترین ولی در مجموع شد بهترین🤔 مگه داریم همچین چیزی!؟

rad 007

صد در صد دروغه به هیج وجه صفحه نمایش و دوربین این گوشی نوکر آیفون ۱۴ پرو مکس هم نمیشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)