حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شارژر ۳۰۰ وات Redmi شیائومی رسما معرفی شد: ۰ تا ۱۰۰ زیر ۵ دقیقه

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | برترین‌های ترنجی، تماشا کنید، ردمی

چینی‌ها رقابت عجیبی در زمینه ارائه شارژر سریع دارند و اتفاقا موضوع خوبی است. فناوری هر چه پیشرفت کند در نهایت به نفع مصرف‌کننده است. در حالی که فقط یک ماه و نیم از زمان عرضه شارژر ۲۴۰ وات ریلمی به عنوان سریع‌ترین شارژر دنیا می‌گذرد و گفته می‌شد که این حداکثر توان قابل عبور از پورت USB C است، امروز شارژر ۳۰۰ وات Redmi شیائومی رسما معرفی شده که ۰ تا ۱۰۰ زیر ۵ دقیقه را ارائه می‌کند!

شارژر ۳۰۰ وات Redmi شیائومی

شارژر ۳۰۰ وات ردمی

شارژر ۳۰۰ وات ردمی

ردمی چهار ماه پیش توانست اولین برندی باشد که از توان شارژ ۲۰۰ وات عبور می‌کند. این زیرمجموع شیائومی حالا فناوری شارژ سریع ۳۰۰ وات خود را معرفی می‌کند.

ردمی با انتشار یک ویدیو عنوان کرد که این شارژر 300W  می‌تواند شارژ ۰ تا ۱۰۰ را در کمتر از ۵ دقیقه انجام دهد، در حقیقت کمتر از ۳۰۰ ثانیه!

اجازه بدهید ویدیو تست شارژر ۳۰۰ وات ردمی را با هم ببینیم:

 

در این ویدیو یک نمونه تغییریافته Redmi Note 12 Discovery را با باتری 4100 میلی آمپر ساعتی تست می‌کند. نسخه اصلی دارای باتری دو سلولی 4300 میلی آمپر ساعتی و فناوری شارژ ۲۱۰ وات بود.

همانطور که در ویدیو بالا دیدید، تنها در ۲ دقیقه و ۱۱ ثانیه دستگاه به ۵۰ درصد می‌رسد و زیر کمتر از ۵ دقیقه باتری به صورت کاملا شارژ می‌شود. در حقیقه به صورت دقیق فقط ۴ دقیقه و ۵۴ ثانیه برای شارژ کامل دستگاه زمان نیاز بود.

البته توجه کنید که در این ویدیو باتری از ۲ درصد شروع به شارژ می‌کند. در حقیقت ۲ درصد ابتدایی مقداری بیشتر طول می‌کشد تا شارژ شود و اگر دستگاه کاملا خاموش و در حالت صفر درصد باشد این زمان کمی رکورد ۵ دقیقه ردمی را خراب می‌کرد. به همین دلیل از ۲ درصد شروع شد اما باز هم یک رکورد قابل توجه است.

پیش از این دیده بودیم که شارژر ۲۴۰ وات اوپو در ۹ دقیقه و ۳۷ ثانیه یک باتری ۴۶۰۰ میلی آمپری را می‌توان شارژ کند. با توجه به اختلاف توان ۶۰ واتی اما اختلاف زمان قابل توجهی ثبت شده است. هر چند که باتری نمونه اوپو کمی بزرگتر بود.

شارژر ۲۴۰ وات Realme GT3 با چه سرعتی باتری ۴۶۰۰ میلی آمپری آن شارژ می‌کند؟ + ویدیو

در فناوری شارژ سریع ۳۰۰ وات ردمی می‌بینیم که تنها ۳ ثانیه روی توان شارژ ۲۹۰ وات باقی می‌ماند و سپس توان شارژ کمتر می‌شود. در حقیقت توان ۳۰۰ وات حداکثر توان تئوری است که شارژر و باتری می توانند به آن برسند، اما دستگاه به دلایل ایمنی دقیقا به این عدد نمی‌رسد.

به گفته Redmi، آداپتور ۳۰۰ وات این برند با فناوری Double GaN عرضه می‌شود و «بیش از 50 محافظ ایمنی» دارد، اما همچنان در اندازه کوچکی عرضه می‌شود.

متاسفانه هنوز نمی‌دانیم که این فناوری چه زمانی در یک دستگاه تجاری به دست کاربران خواهد رسید. نظر شما چیست؟ از فناوری‌های شارژ فوق سریع خوشحال هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)