حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی ۱۳ لایت با اسنپدراگون ۷ نسل ۱ و اندروید ۱۲ رسما معرفی شد + ناچ کپسولی

نوشته

1 سال قبل | 2 دیدگاه | شیائومی

سری پرچمدار شیائومی ۱۳ امروز برای بازارهای جهانی عرضه شد و عضو جدید و میان‌رده‌ای به نام Xiaomi 13 Lite به همراه دارد. این دستگاه جانشین شیائومی ۱۲ لایت است که بهبود عملکرد و دوربین را به ارمغان می آورد. نام “لایت” به وضوح آن را به عنوان یک میان رده مشخص می کند، اما از جنبه مثبت باید گفت که فقط نصف قیمت Xiaomi 13 است. شیائومی ۱۳ لایت با اسنپدراگون ۷ نسل ۱ همراه خواهد بود.

شیائومی ۱۳ لایت

مدل جدید مجهز به اسنپدراگون ۷ نسل ۱ است که ۲۰ درصد پردازنده گرافیکی بیشتر و ۳۰ درصد عملکرد هوش مصنوعی بیشتر را در مقایسه با اسنپدراگون 778G شیائومی ۱۲ لایت ارائه می دهد. با این حال، شیائومی رم و فضای ذخیره سازی را به روز نکرد و همچنان از LPDDR4X و UFS 2.2 استفاده می کند. دو مدل 8/128 گیگابایت و 8/256 گیگابایت برای این دستگاه دسترس است. این گوشی با رابط کاربری MIUI 14 عرضه می‌شود، اما متاسفانه بر مبنای اندروید ۱۲ هست.

به سراغ دوربین برویم، شیائومی ۱۳ لایت از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX766 استفاده می‌کند که در تعدادی از گوشی‌های پریمیوم دیده‌ایم. سنسور 1/1.56 اینچی با پیکسل‌های 1.0 میکرومتری (2.0 میکرومتر با ادغام پیکسل ها) به همراه دیافراگم f/1.8 به صورت ترکیبی می‌توانند 123 درصد نور بیشتری نسبت به سنسور 108 مگاپیکسلی با لنز f/1.9 در شیائومی ۱۲ لایت گذشته جذب کنند.

دوربین 8 مگاپیکسلی فوق عریض (1/4 اینچی IMX355) با میدان دید 119 درجه و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی ظاهراً نسبت به سال گذشته بدون تغییر هستند.

دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی دوست جدیدی پیدا کرده است، یک حسگر عمق سنج 8 مگاپیکسلی. این زوج در یک سوراخ کپسولی در نمایشگر زندگی می کنند. حسگر عمق‌سنج برای افکت بوکه طبیعی تر در سلفی ها استفاده خواهد شد. این دوربین همچنین دارای زاویه دید 100 درجه است و به طور خودکار کادر عکس را برای عکس های گروهی تنظیم می کند.

شیائومی ۱۳ لایت دارای صفحه نمایش 6.55 اینچی AMOLED دولبه خمیده است. این یک پنل 12 بیتی با پشتیبانی از Dolby Vision و HDR10+ است و می تواند 68 میلیارد رنگ را ارائه دهد. از کاهش نور PWM با فرکانس 1920 هرتز استفاده می کند و دارای روشنایی معمولی 500 نیت بوده که اوج آن در 1000 نیت است.

این نمایشگر دارای وضوح تصویر 1080 در 2400 پیکسل (20:9) است و با نرخ رفرش 120 هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی 240 هرتز کار می کند. محافظ آن توسط شیشه منحنی گوریلا گلس 5 انجام می‌شود. قاب پشتی نیز شیشه‌ای است اما گوریلا گلس نیست اما فریم آن از پلاستیک ساخته شده است. این گوشی دارای استاندارد IP53 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و پاشش آب است.

باتری نسبت به سال گذشته کمی بهبود یافته است و تقریباً مشابه باتری شیائومی 13 است. این دستگاه با باتری 4500 میلی آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژ سیمی 67 واتی عرضه می‌شود که می تواند در 40 دقیقه به 100 درصد برسد. اما در اینجا شارژ بی سیم وجود ندارد.

چند مورد باقی مانده عبارتند از Dolby Atmos برای صدا، و همچنین اتصال بی سیم، که دارای Wi-Fi 6، بلوتوث 5.2 و پشتیبانی از NFC است (توجه داشته باشید: NFC در برخی مناطق در دسترس نیست). به لطف مودم اسنپدراگون X62، این گوشی دو سیم کارته با پشتیبانی از 5G همراه است.

وزن آن ۱۷۱ گرم و ضخامت‌ش 7.23 میلی متر است. رنگ‌های موجود در هنگام عرضه عبارتند از آبی، صورتی و مشکی. نسخه پایه 8/128 گیگابایتی آن 499 یورو قیمت دارد

نظر شما درباره این گوشی اقتصادی شیائومی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
.Yakuza

گوشی هایی ما مشکل صفحه نمایش.اگه بازم شرکت TCL نمایشگر ساخته باید منتظر مشکل نمایشگر باشیم.البته گوشی با برچسب قیمتی 25م فکر نکنم کسی توان خرید داشته باشه..

amir. talk

شوخی میکنه شیائومی؟ ۱ سال از اندروید ۱۳ گذشت گوشی رو با اندروید ۱۲ عرضه کرده. بعدشم میخواد بگه ۳تا آپدیت اندروید میگیره.مضحک

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)