حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اگزینوس ۱۳۳۰ سامسونگ رسما معرفی شد: ۵ نانومتری ارزان

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ

به تازگی محصولات جدید برند Exynos سامسونگ رونمایی شده‌اند. دیروز با اگزینوس ۱۳۸۰ آشنا شدیم. حالا نوبت به Exynos 1330 می‌رسد. اگزینوس ۱۳۳۰ سامسونگ به عنوان تراشه ۵ نانومتری ارزان رسما معرفی شده است.

تراشه اگزینوس ۱۳۳۰ سامسونگ

تراشه Exynos 1330 اولین چیپست اقتصادی سامسونگ است که از فرآیند ۵ نانومتری استفاده می کند. در بخش پردازش مرکزی یا CPU دارای دو هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و شش هسته CPU Cortex-A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز است.

در بخش پردازش گرافیکی یا GPU از پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP2 استفاده می‌شود. تراشه جدید اگزینوس می‌تواند نمایشگرهایی با وضوح +FHD را با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز مدیریت کند.

این دستگاه با حافظه‌رم‌های LPDDR4x و LPDDR5 و حافظه ذخیره‌سازی UFS 2.2 و UFS 3.1 سازگار است. با نگاهی به مشخصات آن، به نظر می رسد که نسخه کمی تغییر یافته از Exynos 1280 باشد.

پردازشگر تصویر یا ISP تراشه Exynos 1330 از رزلوشن ۱۰۸ مگاپیکسلی برای دوربین پشتیبانی می کند و می تواند تصاویر ۳۲ مگاپیکسلی را با تاخیر شاتر صفر ثبت کند. تنظیم دوربین دوگانه 16 + 16 مگاپیکسلی نیز با تاخیر شاتر صفر پشتیبانی می شود. MFC یا (Multi Format Codec) می تواند ویدیوهای 4K 30fps را در کدک های HEVC، H.264 و VP8 ضبط و پخش کند.

ویژگی های ارتباطی Exynos 1330 شامل یک مودم داخلی 5G با قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های 5G زیر 6 گیگاهرتز است. حداکثر سرعت دانلود تا 2.55 گیگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود 1.28 گیگابیت بر ثانیه به صورت اسمی برای آن ثبت شده است.

راه‌های ارتباطی BeiDou، Galileo، GLONASS، GPS، Wi-Fi 5، Bluetooth 5.2، NFC و USB Type-C نیز پشتیبانی می‌شوند. این چیپست قبلا در گلکسی A14 5G استفاده شده و انتظار داریم در دستگاه‌های دیگری هم استفاده شود.

شما می‌توانید با دیگر تراشه سامسونگ که همزمان این محصول معرفی شده است، از اینجا آشنا شوید:

اگزینوس ۱۳۸۰ سامسونگ رسما معرفی شد

نظر شما درباره اگزینوس ۱۳۳۰ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)