حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا مشخص شد: پایین‌تر از آیفون ۱۳ پرو و شیائومی می ۱۱ اولترا

دویست میلیون پیکسل! پرچمدار پریمیوم ۲۰۲۳ سامسونگ یعنی Galaxy S23 Ultra یک دوربین اصلی با رزلوشن ۲۰۰ مگاپیکسلی دارد. اگر آشنا به فناوری‌های موبایلی نباشید و چند سالی هم باشد سمت بازار نیامده باشید، کاملا برای شما متحیرکننده ظاهر می‌شود. در عمل اما چطور؟ به تازگی امتیاز DxO دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا مشخص شده و بر اساس امتیاز این مرجع بررسی دوربین موبایل، رتبه‌ای پایین‌تر از آیفون ۱۳ پرو و شیائومی می ۱۱ اولترا را کسب می‌کند.

دوربین گلکسی اس ۲۳ اولترا

گلکسی اس ۲۳ اولترا سامسونگ یک ماموریت مهم دارد و آن این است که بهترین خروجی این برند کره‌ای را در بخش دوربین به کاربران خود ارائه کند. قطعا در این زمینه پیروز است اما در مقابل رقبای دیگر چطور؟

به یاد داشته باشید که امتیاز کلی ارائه شده توسط DxOmark به این معنی نیست که در تمام زمینه‌های تست یک دوربین وضعیت در مقابل رقبا همین است. مثلا اگر امتیاز کلی دوربین Galaxy S23 Ultra از iPhone 13 Pro یا iPhone 14 Pro کمتر است به این معنی نیست که در زمینه زوم هم از آن‌ها ضعیف‌تر است.

همچنین ویژگی‌های نرم افزاری خاص در این تست‌ها بررسی نمی‌شود. اما به صورت کلی می‌توان گفت که یک معیار جامع برای بررسی کلیت عملکرد یک موبایل است.

هر چند انتظار داریم بهترین موبایل سامسونگ در بخش دوربین با همراهی دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی، ۲ دوربین زوم که یکی از آن‌ها پریسکوپی است و دوربین فوق عریضی که فوکس خودکار هم دارد؛ بتواند از پس رقابت با پرچمدارهای هم دوره خود رقابت کند اما به نظر می‌رسد از سربازان سال گذشته رقبای خود نیز عقب‌تر می‌ایستد.

همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، امتیاز دوربین Galaxy S23 Ultra با امتیاز کلی ۱۴۰ همراه می‌شود.

امتیاز DxO گلکسی اس ۲۳ اولترا

امتیاز DxO گلکسی اس ۲۳ اولترا

رتبه‌بندی فعلی بهترین دوربین موبایل بر اساس نظر DxOmark را می‌توانید در تصویر زیر ببینید:

همچنین در تصویر زیر می‌توانید تفاوت رتبه دوربین Galaxy S22 Ultra را با Galaxy S23 Ultra ببینید. این مشخص می‌کند که سامسونگ به صورت سال به سال چقدر پیشرفت داشته است.

همچنین چند فریم از این مقایسه را برای شما در ادامه قرار می‌دهیم تا برخی موارد مهم را همینجا بخوانید اما اگر دوست داشتید گزارش کامل را می‌توانید از منبع مطلب بخوانید.

زوم ۱۰۰ برابری بهتر از رقبای با امتیاز بالاتر

بهبود عملکرد بزرگنمایی ۱۰۰ برابر در گلکسی اس ۲۳ اولترا به شکل واضحی در این مقایسه مشخص است. حتی نسبت به Huawei Mate 50 Pro که رتبه اول بهترین دوربین موبایل در DxO را دارد هم به شکل واضحی برتر است. حتی نسبت به آنر مجیک ۴ آلتیمیت هم عملکرد بهتری ثبت می‌شود.

عملکرد عجیب در بخش دوربین ماکرو نسبت به نسل قبل خود

همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، عملکرد کاهش نویز در پردازش تصویر دوربین ماکرو گلکسی S23 Ultra کاملا عجیب است. به نظر می رسد که سامسونگ می‌خواهد تصویر شارپ‌تر به نظر برسد اما وقتی روی آن زوم کنید می‌بینید که نویز فراوانی دارد. این عملکرد در گلکسی اس ۲۲ اولترا مدل اسنپدراگون خیلی بهتر است.

مشکل ادامه دار تفاوت بین پیش نمایش و تصویر ثبت شده

یکی از مشکلات همیشگی محصولات سامسونگ را می‌توان تفاوت بین وضعیت مورد نمایش در نرم افزار دوربین و تصویر نهایی است. همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، در شرایط HDR آن چیزی که شما در نرم افزار دوربین می‌بینید و فکر می‌کنید آن ثبت می‌شود با نتیجه متفاوت است. در این شرایط باید گفت “خوشبختانه” اینطور است چون تصویر نهایی بهتر است اما شایسته این است که همانند آیفون ۱۴ پرو چیزی که می‌بینید هم مانند تصویری باشد که ثبت می‌کنید.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید گلکسی اس ۲۳ اولترا برای شما جذاب است؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

وقتی همش دنبال مگاپیکسل بازی باشی همینه

persepolis

بله گوشی مشکل داره در مورد دوربینش
تو ایران برسی کردن با 200 مگاپیکسلی 12 t که اون دومی بهتر عکس میگیره
و تونی که گفت سونی خوبه
اونم مشکل سامی داره نمیتونه مچش کنه

Mahdi

تو برو مشکل جاسوسی گوشی های چینی رو حل کن ، نمیدونستم دگزو هنوزم خواهان داره ، تو بررسی های یوتیوب ۱۲ اس الترا و می ۱۱ الترا‌ پشم هم نیستن

Mahdi

بالا بری پایین بیای کسی که پرچمدار میخره نمیره سراغ برند چینی جز‌همون چینی ملخ خور ، تو هم برو هی تست های مزخرف دگزومارک رو نگاه کن

Mahdi

اولا که هر بررسی رو ببینی آیفون و سامسونگ و پیکسل حرف اولو میزنن جز دگزومارک که با سامسونگ مشکل داره ، دوما که چرا فقط جاسوسی چینی ها ثابت میشه؟ سوما گوشی های چینی بخوان برن بازار های دیگه هم قیمت اپلو سامسونگ در میان طرف که مغز خر نخورده آیفونو ول کنه آشغال چینی بخره و در آخر تو فکر کن پادشاه نیست ، یه گوشی شیائومی دارم نه میتونم مموری بزارم توش که همه اطلاعات به چوخ میره نه فلس مموری بهش وصل کنم که بعد انتقال همه فایلا حجمشون میشه صفر ، نه فقط مال من مال داداشم هم همینه

.Yakuza

پادشاه دنیا موبایل سونی pro l هست.تازه مدل pro ll در راه که لقب برازنده اون البته برای پرچمدار های الان همون سونی 1 مارک 5 که داره میاد کفایت می‌کنه..همین قدر بی که سونی دگزومارک رو اصلا فاقد اعتبار می‌دونه که گوشی های سونی بررسی کنه.برندی که 35 سال پیش اشکال مختلف سلول باتری لیتیوم یونی (پلیمری) درست کرد نباید هم دگزومارک حساب کنه.اونوقت چینی ها چی درست میکردن؟؟

Mahdi

نه داداش مگه نمیدونستی دگزومارک خیلی معتبره؟ کسایی که گوشی میخرن میرن دگزومارک و اگه امتیاز یه چینی جاسوس از آیفون و سونی بیشتر باشه میرن اون چینی رو میخرن 😂

rad 007

انتظارم از دوربین اس ۲۳ اولترا خیلی بالا بود ولی فارغ از این نتایج dxo دوربینش نسبت به اس ۲۲ اولترا خیلی بهتر شده و از بهترین های دنیا محسوب میشه…در دنیای واقعی تفاوت بین گوشی که رده پنجاه را آورده با گوشی رده اول را حتی ۵ درصد مردم نمی بینند و نمی فهمند

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)