حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمالا رونمایی از هدست اپل در WWDC 2023

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات، گجت‌های پوشیدنی

هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اپل دستگاهی افسانه‌ای است که طی سالیان اخیر گزارش‌های زیادی را به خود اختصاص داد. پس از تأخیرهای متعدد، محصول انقلابی اپل احتمالا در نهایت قرار است در سال ۲۰۲۳ معرفی شود. گزارش‌های جدید درباره احتمال رونمایی از هدست اپل در WWDC 2023 صحبت می‌کنند.

رونمایی از هدست اپل در کنفرانس توسعه دهندگان ۲۰۲۳ اپل ؟

طبق گزارش جدید این دستگاه شاید تا ابتدای تابستان ۱۴۰۲ رسما رونمایی شود. در جریان کنفرانس توسعه دهندگان این شرکت برای امسال یعنی WWDC 2023 باید انتظار رونمایی اولیه رسمی از این محصول را داشته باشیم.

اگر به خاطر داشته باشید که شایعه عرضه چنین محصولی از سال ۲۰۱۵ در حال انتشار است و نهایی شدن آن چندین بار به تعویق افتاده است. حتی انتظار داشتیم که ابتدای تابستان امسال رونمایی شود اما باز هم تاخیر خورد و گزارش‌ها انتظار دارند که تابستان ۱۴۰۲ آن سالی باشد که دسته جدید محصولات اپل رونمایی می‌شود.

آیا در این زمینه قطعیت بالایی وجود دارد؟ طبیعتا چون هیچ اظهار نظر رسمی از سوی اپل نداریم، خیر. با این حال حدس و گمان‌ها هر روز یک تصویر جدید را می‌سازند.

هدست اپل

هدست اپل

همچنین باید در نظر داشت که حتی اگر هم تابستان امسال رونمایی از هدست اپل انجام شود اما نباید انتظار داشته باشید که خیلی سریع برای خرید ارائه گردد. احتمال دارد که یک رونمایی اولیه در WWDC 2023 انجام شود اما عرضه نهایی برای توسعه دهندگان کمی بعدتر آغاز شود. پس از آن باید عرضه نهایی و عمومی صورت بگیرد.

انتظار می‌رود که هدست اپل اواخر سال میلادی جاری و با قیمت 3000 دلار در ایالات به بازار متحده عرضه شود.

اپل قصد دارد یک پروژه هفت ساله و کار گروه توسعه فناوری بیش از 1000 نفر خود را در Reality Pro به اوج برساند. این پروژه اولین دسته جدید محصولات اپل از زمان عرضه اپل واچ در سال 2015 به شمار می‌رود. این شرکت در حال انجام یک قمار مالی بزرگ برای موفقیت آن است.

جزئیات بیشتر درباره هدست Reality Pro اپل منتشر شد

این هدست از چند جهت با محصولات رقیب (مانند Quest Pro متا) متفاوت است. این هدست دارای ردیابی چهره و چشم، ترکیب VR (محیط مجازی داخلی) با AR (دنیای واقعی تقویت شده) و رابط خاص خود مانند آیفون یا iPad خواهد بود. این هدست اپل به عنوان یک دستگاه تماشای ویدیو یا به عنوان یک صفحه نمایش خارجی برای Mac استفاده خواهد شد.

هدست Reality Pro اپل دارای چندین دوربین خارجی برای ردیابی دستان شما و حسگرهایی در داخل برای ردیابی چشمان‌تان خواهد بود. این بدان معناست که هدست می‌داند به کجا نگاه می‌کنید و به شما اجازه می‌دهد تا با فشار دادن انگشت شست و انگشت اشاره خود، با رابط کاربری سه بعدی آیفون مانند تعامل داشته باشید. این رابط کاربری به صورت داخلی در اپل و فعلا xrOS نامیده می‌شود. این بدان معناست که Reality Pro اپل برای کار کردن به کنترلرهای فیزیکی دست مانند سایر هدست‌ها نیاز نخواهد داشت.

اپل رئالیتی پرو مانند اپل واچ دارای یک پیچ خرچان خواهد بود که بین حالت VR و AR جابه‌جا می‌شود. مارک Gurman می‌گوید که هنگام تغییر از VR به AR، محیط مجازی محو می‌شود و توسط محیط واقعی کاربر احاطه می‌شود. گورمن گزارش می‌دهد که اپل انتظار دارد این یکی از نکات برجسته Reality Pro باشد.

احتمال تفاوت طراحی هدست XR سامسونگ با هدست Reality Pro اپل در یک جنبه مهم

نظر شما چیست؟ منتظر رونمایی از هدست جدید اپل هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)