حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مودم 5G اسنپدراگون X75 کوالکام رسما معرفی شد: مودم اسنپدراگون ۸ نسل ۳ ؟!

نوشته

1 سال قبل | 2 دیدگاه | شبکه 5G، کوالکام

کوالکام جدیدترین محصول خود را در مجموعه محصولات اتصالات مخابراتی تلفن همراه معرفی می کند. این محصول مودم 5G اسنپدراگون X75 کوالکام است که ادامه رسمی مودم اسنپدراگون X70 محسوب می‌شود، محصولی که سال ۲۰۲۲ معرفی شد.

مودم 5G اسنپدراگون X75 کوالکام

مودم جدید کوالکام طبیعتا می تواند هر توانایی که در اسنپدراگون X70 موجود بود را ارائه دهد، از جمله پشتیبانی از کامل ارتباط 4G از 600 مگاهرتز تا 41 گیگاهرتز. همچنین با چند ارتقاء قابل توجه همراه است که باید ارتباط 5G گوشی هوشمند آینده شما را بسیار بهتر از چیزی که امروز می بینیم، کند.

اولین ارتقای بزرگ برای Snapdragon X75 همگرایی سخت افزار mmWave با سخت افزار Sub-6 است. در این مودم، کوالکام همه اتصالات 5G را روی یک ماژول قرار می دهد. در حقیقت اولین مرتبه‌ای است که چنین شاهکاری را می بینیم. این شرکت ادعا می کند که چنین تصمیمی تولید را ساده تر کرده و ۲۵ درصد فضای فیزیکی کمتری را اشغال خواهد کرد. این سبب کوچکتر شدن تراشه کلی (SoC) خواهد شد.

علاوه بر این، وجود mmWave/Sub-6 در یک بخش از تراشه اجازه می دهد تا کاهش ۲۰ درصدی در مصرف انرژی نسبت به X70 قبلی ثبت شود. مشخصا این احتمالاً عددی است که از آزمایش های آزمایشگاهی به دست آمده و برای بررسی نتایج واقعی باید منتظر محصول تجاری باشیم. حتی اگر اسنپدراگون X75 بتواند حتی ۱۰ درصد راندمان انرژی بهتری ارائه دهد، مطمئناً یک ارتقاء خوشایند است.

مودم 5G اسنپدراگون X75 کوالکام

مودم 5G اسنپدراگون X75 کوالکام

در بخش‌های دیگر هم هوش مصنوعی تراشه تا حد زیادی بهبود یافته است. کوالکام مدعی است که به لطف GNSS Location نسل دوم، دقت موقعیت مکانی تا ۵۰ درصد بهبود یافته است. این نه تنها مصرف انرژی را کاهش داده، بلکه پایداری اتصال را نیز افزایش می‌دهد. SNS سیستم مجهز به هوش مصنوعی کوالکام است که به طور خودکار بهترین شبکه را برای موقعیت شما بر اساس عوامل مختلف از جمله موقعیت مکانی و کاری که در حال حاضر با تلفن انجام می دهید انتخاب می کند.

همچنین باید گفت که اسنپدراگون X75 تا حدودی آینده نگر است. این تراشه از 2023 3GPP Release 17 پشتیبانی می کند که استاندارد جدید صنعت برای اتصال تلفن همراه است. همچنین از نسخه 18 و همچنین Wi-Fi 7 پشتیبانی می کند. به عبارت دیگر، این مودم موبایل تا مدت قابل توجهی منسوخ نخواهد شد.

اسنپدراگون X75 چه زمانی عرضه می شود؟ اسنپدراگون ۸ نسل ۳ ؟

کوالکام می‌گوید اسنپدراگون X75 احتمالاً با تراشه پرچم‌دار بعدی عرضه می‌شود، که بدون شک به معنای اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است. البته شاید اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۲ هم کاندیدی برای چنین افتخاری باشد. با این حال، این شرکت اسمی به صورت رسمی اعلام نکرده است.

در بازار جهانی، انتظار داریم این مودم با سری گلکسی اس ۲۴ رونمایی شود. ممکن است ابتدا گوشی های دیگری در بازارهای منتخب وجود داشته باشد، اما جدیدترین گوشی های سری گلکسی اس معمولاً ویترین جهانی محصولات موبایل جدید کوالکام است.

نظر شما چیست؟ منتظر مودم 5G جدید کوالکام هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

ما تازه داریم تماس تصویری 3G رو ران می‌کنیم، از 5G با ما حرف نزن

Mahdi

وارد بازار ما نمیشه گوشی های دارای این پردازنده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)