حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سهم سیستم عامل HarmonyOS هواوی به ۲ درصد از کل بازار رسید

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | سیستم عامل

مدت‌هاست که بازار تلفن‌های همراه هوشمند در دست ۲ سیستم عامل قرار دارد. هر از چندگاهی شاید یک رقیب سوم بیاید اما موفق شدن در این بازار بی‌رحم، واقعا سخت است. مدتی هست که سیستم‌عامل هارمونی هواوی هم پا به میدان گذاشته و حالا برای خود سهمی قابل به عرض کسب می‌کند. طبق گزارش‌های جدید می‌بینیم که سهم سیستم عامل HarmonyOS هواوی به ۲ درصد از کل بازار رسیده است.

سهم سیستم عامل HarmonyOS هواوی

گزارش اخیر Strategy Analytics نشان می‌دهد که سیستم‌عامل هارمونی هواوی حدود ۲ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. در حالی که این مقدار بسیار کمی است، اما HarmonyOS را در جایگاه سوم جهانی قرار می دهد. رتبه‌های اول و دوم به ترتیب به اندروید و iOS متعلق است.

اندروید همچنان رتبه اول پرکاربرترین سیستم‌عامل موبایل جهان است. سیستم‌عامل گوگل حدود ۸۱ درصد از بازار را به خود اختصاص می‌دهد. این یعنی از هر ۱۰ کاربر موبایل ۸ نفر آن‌ها اندروید دارد.

این در حالی است که iOS اپل با ۱۸ درصد سهم بازار در جایگاه دوم قرار دارد. مجموع سهم این دو به ۹۹ درصد می‌رسد اما به هر دلیلی، در گزارش سهم بازار HarmonyOS در حال حاضر ۲ درصد عنوان شده است.

ژاپن یکی از کشورهایی است که نگران رفتار تقریباً انحصاری اندروید و iOS بوده و در این زمینه نمی تواند ساکت بماند. به گزارش کیودو نیوز، کمیسیون تجارت منصفانه ژاپن گزارشی درباره نظرسنجی در زمینه صنعت سیستم عامل تلفن همراه را منتشر کرد. این بیانگر نگرانی در مورد انحصارطلبی اپل و گوگل، دو برند بزرگ فناوری امریکایی است.

با رشد سیستم عامل Harmony هواوی، اکنون یک برند غیر آمریکایی با سیستم عامل اختصاصی در بازار وجود دارد. قبل از ظهور HarmonyOS، اندروید و iOS سهم ۱۰۰ درصدی بازار را داشتند.

حتی هند نیز نگران این موضوع است. کل بازار هند در دست iOS و Android است و در واکنش به چنین شرایطی، این کشور قصد دارد سیستمی به نام IndOS را توسعه و ترویج دهد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید HarmonyOS بتواند موفق شود؟ این سیستم عامل که حالا در نسخه سوم خود قرار دارد، هنوز عرضه گسترده جهانی نشده است.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

خیلی کار داره، خییییلی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)