حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نظر بیل گیتس درباره ChatGPT؛ این ابزار جهان را متحول خواهد کرد

احتمالا این روزها نام ChatGPT را زیاد شنیده باشید، به طور کلی هوش مصنوعی پدیده جدیدی نیست اما این ابزار، یعنی ChatGPT، توانسته است کارایی و عملکرد هوش مصنوعی را چند پله ارتقا دهد. حالا گویا نظر بیل گیتس درباره ChatGPT این است که چنین ابزاری می‌تواند جهان را متحول کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

نظر بیل گیتس درباره ChatGPT و چگونگی عملکرد این ربات سخنگو

به گزارش رویترز، بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت، ChatGPT را به عنوان یک ربات چت توصیف کرد که می‌تواند به سوالات کاربران پاسخ یا واکنش نشان دهد. او این موضوع را در مصاحبه‌ای که روز جمعه در روزنامه تجاری آلمان، یعنی Handelsblatt منتشر شد، گفته است. او همچنین ادعا می‌کند که چنین پاسخ‌هایی که احساس می‌کنند از سوی انسان‌ها می‌آیند، مسئله بزرگی است.

او حتی توسعه این ابزار را به اندازه توسعه اینترنت مهم و حیاتی می‌داند. بیل گیتس در این باره می‌گوید که تا کنون، هوش مصنوعی توانسته است که بخواند و یا بنویسد، اما با این حال نمی‌تواند محتوا را درک کند. برنامه‌های جدیدی مانند ChatGPT با کمک به نوشتن فاکتورها یا ایمیل‌ها، عملکرد بسیاری از کارهای اداری را بهبود می‌بخشند و همین موضوع دنیای ما را تغییر خواهد داد.

نظر بیل گیتس درباره ChatGPT

شرکت مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی، یعنی OpenAI، که ChatGPT را توسعه داده است، به عنوان سریع‌ترین برنامه مصرف کننده در تاریخ شناخته شده است. مایکروسافت نیز در این پروژه سرمایه گذاری زیادی کرده است. اخیرا ChatGPT به دلیل ظرفیت عظیمش بحث‌های زیادی را ایجاد کرده است. مدل پیش‌آموزشی GPT پردازش زبان طبیعی را از نقطه‌نظر فناوری بهبود می‌بخشد و یک پارادایم جدید و پیشرفته را در حوزه مکالمه هوشمند ایجاد می‌کند.

همچنین از سوی دیگر، ChatGPT بسیار سریع در حال رشد و توسعه است. ChatGPT از طریق نوآوری الگوریتم‌ها، به ویژه معرفی نوآورانه RLHF (یادگیری تقویت بازخورد انسانی)، باعث می‌شود که سرعت و روانی فوق‌العاده بالایی از خود نشان دهد و به سطح شگفت انگیزی از ارائه دیالوگ‌ها دست یابد و همچنین به سرعت، تولید متن را درک نماید تا به راحتی یک سری از وظایف خاص مرتبط با دیالوگ‌های رایج مانند تولید کد، ترجمه سند و کپی‌نویسی تجاری را انجام می‌دهد.

گوگل بارد رقیب ChatGPT خواهد بود: شاعر و آوازخوان گوگل

به گفته خبرگزاری GizChina، مایکروسافت نسخه جدیدی از موتور جستجوی Bing و مرورگر Edge خود را اخیرا منتشر کرده است که شامل فناوری ChatGPT مبتنی بر OpenAI است. این شرکت فناوری مذکور را مانند داشتن یک دستیار پژوهشی، برنامه‌ریز شخصی و دوستی خلاق هنگام جستجو در وب توصیف می‌کند. بدون شک، این ابزار جدید هوش مصنوعی، تغییرات زیادی را در نحوه عملکرد کاربران با مقوله تکنولوژی ایجاد خواهد کرد.

با این حال، برخی از برندهای فناوری و دانشگاهیان، تاثیر فعلی ChatGPT را دوست ندارند. زیرا به نظر می‌رسد در دانشگاه‌ها و مدارس، این ابزار به دانشجویان و دانش آموزان کمک می‌کند تا در امتحانات تقلب کنند…! با این حال، OpenAI در حال کار بر روی ابزاری برای کمک به مهار این مشکل است. نظر شما کاربران ترنجی درباره ChatGPT و آینده این ابزار مهم چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نظرم به نظر بیلی نزدیکه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان