حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل در حال کار روی اضافه کردن قابلیتی به آیفون است که ۵ سال پیش به گوشی‌های اندرویدی اضافه شد

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

قرض گرفتن ایده‌های جذاب در دنیای فناوری اصلا موضوع جدیدی نیست. حتی نمی‌توان گفت که مختص برند خاصی است. مثلا به تازگی گزارشی منتشر شده و می‌گوید اپل در حال کار روی اضافه کردن قابلیتی به آیفون است که ۵ سال پیش به گوشی‌های اندرویدی اضافه شد. اما این قابلیت جدید آیفون چیست؟

قابلیت جدید آیفون شاید شارژ وایرلس معکوس باشد

به گفته منبع گزارش، ظاهرا اپل می خواسته با عرضه آیفون ۱۴ بالاخره قابلیت شارژ معکوس را عرضه کند. شایعات حاکی از آن است که این ویژگی منحصر به آیفون 14 پرو باید می‌بود، اما این شرکت با تاخیرهای تیم مهندسی مواجه شد. این باعث شد به بازه زمانی مناسب برای رسیدن به تولید انبوه نرسد.

شارژ معکوس برای اولین بار با هواوی میت ۲۰ پرو و سال ۲۰۱۸ در اکوسیستم اندروید معرفی شد. از آن زمان به بعد و با گذشت سال‌ها، این قابلیت به تعدادی از دستگاه های اندرویدی دیگر که عموما پرچمدار هستند هم رسیده است.

آیفون ۱۴ پرو مکس

آیفون ۱۴ پرو مکس

البته بد نیست بدانید که ظاهراً اپل برنامه‌هایی برای استفاده از این ویژگی در سال 2019 داشته است. این موضوع در کالبدشکافی آیفون ۱۱ پرو مکس که دارای ویژگی شارژ معکوس غیرفعال بود، مشخص شد. این شایعه حتی درباره آیفون ۱۲ هم بود چرا که پرونده کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) نشان داد آیفون 12 دارای سخت افزار شارژ بی سیم معکوس هست اما غیرفعال شده است.

حتی پاوربانک MagSafe آیفون 12 نیز به این قابلیت اشاره کرد. گفته می‌شود قرار بود قتی آیفون ۱۲ به برق وصل می شد، پاوربانک هم از طریق این قابلیت توسط آیفون شارژ شود!

در این گزارش همچنین اشاره شده است که اپل ممکن است این ویژگی را دوباره به تاخیر بیاندازد یا شاید آن را لغو کند. به نظر می رسد که غول فناوری برای حل چالش های مدیریت گرما و سرعت شارژ مشکل داشته است.

نظر شما چیست؟ شارژ وایرلس معکوس چقدر برای شما اهمیت دارد؟ در حقیقت این قابلیت به دلیل توان شارژ پایینی که دارد، بیشتر برای شارژ کرد ساعت هوشمند یا ایربادزها به‌کار می‌آید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)