حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه سیستم خنک کننده سری گلکسی اس ۲۳ با سری گلکسی اس ۲۲ سامسونگ

نوشته

1 سال قبل | یک دیدگاه | سامسونگ

با افزایش توان پردازشی محصولات هوشمند این روزها، بدون شک یکی از نگرانی‌های همیشگی کاربران در زمینه داغ‌شدن بیش‌ازحد گجت هوشمندشان است. اگر به خرید پرچمدرا ۲۰۲۳ سامسونگ یعنی سری Galaxy S23 فکر می‌کنید یا می‌خواهید به صورت کلی عملکرد آن در این بخش را با نسل قبلی‌ش مقایسه کنید، اینجا مقایسه سیستم خنک کننده سری گلکسی اس ۲۳ با سری گلکسی اس ۲۲ سامسونگ را با هم خواهیم داشت. البته فعلا فقط از نظر نوع و اندازه.

مقایسه گلکسی اس ۲۳ اولترا با گلکسی اس ۲۲ اولترا از نظر سیستم خنک‌کننده

اگر ویدیوی کالبدشکافی گلکسی اس ۲۲ مدل پایه و گلکسی اس ۲۲ اولترا را دیده باشید، خواهید دید که مدل Ultra یک محفظه بخار بزرگ را برای خنک کردن چیپست خود همراه دارد. با این حال مدل پایه گلکسی اس ۲۲ فقط پد گرافیتی داشت

امسال سامسونگ محفظه بخار را بزرگ‌تر کرده و حتی یکی از آن‌ها را درون گلکسی S23 مدل پایه هم قرار داده است. برای مقایسه عضو به عضو خانواده گلکسی اس ۲۲ و گلکسی اس ۲۳ در زمینه نوع و اندازه سیستم خنک‌کننده‌شان، تصاویر زیر را ببینید:

سیستم خنک‌کننده گلکسی اس ۲۳

سیستم خنک‌کننده گلکسی اس ۲۳

سیستم خنک‌کننده گلکسی اس ۲۲

سیستم خنک‌کننده گلکسی اس ۲۲

همانطور که در تصاویر بالا می‌بینید، اندازه محفظه بخار سیستم خنک‌کننده گلکسی اس ۲۳ اولترا و گلکسی اس ۲۳ پلاس نسبت به گلکسی اس ۲۲ اولترا و گلکسی اس ۲۲ پلاس بزرگتر شده است.

همچنین گلکسی اس ۲۳ مدل پایه حالا به جای آن پد گرافیتی یک محفظه بخار دارد که حتی اندازه آن بزرگتر هم هست.

سال گذشته سری Galaxy S22 به عملکرد پایین‌تر از حد انتظار در بحث دفع حرارت، نتوانست اوج عملکرد را برای مدت طولانی حفظ کند. اگرچه که این عملکرد نسبت به سری سال گذشته خود بهبود داشت.

انتظار داریم سری گلکسی S23 به لطف خنک‌کننده بهبود یافته و البته تراشه Snapdragon 8 Gen 2 For Galaxy بهینه‌تر بتواند در بحث دوام آوردن زیر لود پردازش بالا، خروجی بهتری داشته باشد. برخلاف شایعات، این تراشه اختصاصی توسط TSMC ساخته شده است.

در کنار این بهبودها باید به حافظه رم سریعتر LPDDR5X که با سرعت 8.5 گیگابیت در ثانیه کار می کند هم اشاره کنیم. این حافظه رم نسبت به حافظه رم گلکسی اس ۲۲ که با سرعت 6.4 گیگابیت بر ثانیه کار می‌کرد، بهبود خوبی دارد.

حافظه داخلی سریعتر UFS 4.0 نیز به بهبود عملکرد کمک می کند. البته از یاد نبرید که Galaxy S23 مدل پایه در مدل 128 گیگابایتی از حافظه داخلی قدیمی‌تر UFS 3.1 استفاده می کند اما مدل 256 گیگابایتی دارای حافظه داخلی UFS 4.0 است.

نظر شما درباره تصمیم سامسونگ برای بهبود سخت افزاری بخش دفع حرارت سری گلکسی اس ۲۳ چیست؟ فکر می‌کنید این پیش‌بینی سخت افزار قدرتمندتر دستگاه را نسبت به سال گذشته خنک‌تر نگاه دارد یا به دلیل تولید حرارت بیشتر محصولات جدیدتر، این تمهیدات اندیشیده شده است؟! باید صبر کرد و دید!

قیمت خانواده گلکسی اس ۲۳ سامسونگ رسما اعلام شد: قیمت امریکا و انگلیس

گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ رسما معرفی شد: دوربین 200 مگاپیکسلی و نسخه ویژه اسنپدراگون 8 نسل 2

گلکسی اس ۲۳ و اس ۲۳ پلاس سامسونگ رسما معرفی شدند

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
BeFair

من میترسم که قرار باشه بیش از حد داغ کنه و به همین خاطر سامسونگ این کار رو کرده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)