حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدل جدید آیپد مینی احتمالا سال ۲۰۲۴ عرضه می شود

نوشته

1 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

جدیدترین عضو خانواده iPad Mini بیش از ۲ سال پیش عرضه شد. آیپد مینی ۲۰۲۱ با سخت افزار و طراحی جدید ارائه شده و با توجه به دوره زمانی کُند به‌روزرسانی این خانواده فعلا انتظار عضو جدیدی از آن را نداریم. حتی ماه گذشته گزارشی درباره جایگزین کردن آیپد مینی با آیپد تاشو تا سال ۲۰۲۵ توسط اپل داشتیم. با این حال به تازگی شنیده می‌شود که مدل جدید آیپد مینی احتمالا سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد.

احتمال عرضه مدل جدید آیپد مینی تا سال آینده

اپل برنامه‌های جسورانه‌ای برای سری آیپد دارد، اما این برنامه‌ها تا سال 2024 به نتیجه می‌رسند. به گفته مینگ-چی کو، تحلیلگر اپل، این برند قصد دارد در سال 2024 یک سری آیپد جدید عرضه کند.

بنابراین سال 2023 سال حوصله‌سربری برای علاقه مندان به iPad خواهد بود، اما حداقل می توانند مطمئن باشند که سال آینده بسیار بهتر خواهد بود. علاوه بر اولین محصول تاشو اپل که احتمالا یک آیپد تاشو است، این شرکت همچنین در نظر دارد به‌روزرسانی جدیدی برای آیپد مینی ارائه کند.

آیپد مینی ۲۰۲۱

آیپد مینی ۲۰۲۱

به گفته این تحلیلگر، اپل یک آیپد مینی جدید را در سال 2024 عرضه خواهد کرد. تولید انبوه تبلت جدید در سه ماهه اول سال 2024 آغاز خواهد شد و عرضه آن ممکن است اواخر همان سال اتفاق بیفتد.

پیش از این همین تحلیلگر انتظار داشت که تولید انبوه یک آیپد مینی به روز شده تا اواخر سال 2023 یا در نیمه اول 2024 آغاز شود. با جزئیات جدید، به نظر می رسد که وی دیگر به این پیش‌بینی قبلی خود اعتقادی ندارد. احتمالا چیزی در کوپرتینو تغییر کرده است و این تعجب آور نیست. اپل به دلایل مختلفی با محدودیت هایی در بخش تولید خود دست و پنجه نرم می کند. بنابراین تاخیرها غافلگیر کننده نیستند.

آیپد مینی جدید در سال 2024 با تراشه اپل A16 عرضه می شود؟

وی همچنین بیان می کند که به‌روزرسانی اصلی در بخش سخت افزار است. طبیعی هم به نظر می‌رسد چرا که طراحی آیپد مینی به تازگی به‌روزشده است. آیپد مینی جدید یک CPU جدید به همراه خواهد داشت و این نقطه فروش اصلی آن خواهد بود.

به همین دلیل، ما نباید انتظار ارتقاء بزرگ در سایر جنبه های تبلت را داشته باشیم. برای مقایسه، iPad mini قبلی پردازنده Apple A15 است. بنابراین می‌توان انتظار داشت که آیپد مینی 2024 حداقل تراشه Apple A16 را به ارمغان بیاورد. شایان ذکر است که آیفون 15 و آیفون 15 پلاس هم شاید با همین تراشه اوایل سال ۱۴۰۲ عرضه شوند.

آیپد مینی 2021 همچنین دارای صفحه نمایش 8.3 اینچی، پورت USB Type-C، دکمه پاور یکپارچه با حسگر اثرانگشت Touch ID و 5G در نسخه سیم‌کارت‌خور است. ما انتظار تغییرات بزرگی نداریم و این مشخصات ممکن است در مدل جدیدتر باقی بمانند.

با این حال، یک افشاگر کره‌ای به احتمال استفاده از فناوری صفحه نمایش ProMotion اشاره می کند. این پنل‌ها تا رفرش‌ریت 120 هرتز را پشتیبانی می کنند. راس یانگ، تحلیلگر صنعت نمایشگر معتقد است که اپل در حال کار بر روی آیپد مینی ۷ است. با این حال، او اظهار می کند که بعید است که این تبلت دارای فناوری ProMotion باشد.

هنوز یک سال کامل تا عرضه آیپد مینی جدید باقی مانده است. بنابراین ما با این گزارش‌ها به عنوان شایعه برخورد خواهیم کرد که البته ممکن است تغییر کنند. جالب اینجاست که در سال گذشته شایعاتی مبنی بر پایان سری iPad mini منتشر شده است. این شایعات می‌گفتند که آیفون تاشوی آینده جایگزینی برای سری مینی خواهد بود. با این حال، Kuo اظهار داشت که اینطور نیست و اکنون جزئیات جدید تأیید می کند که سری iPad mini جایی نمی‌رود.

نظر شما چیست؟ منتظر آیپد مینی ۷ هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)